EN
  • Anasayfa
  • TRB439 Proje Hazırlama (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRB439 - Proje Hazırlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proje Hazırlama TRB439 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme ve proje hazırlama
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE
Amaç

Bilimsel düşünce, bilimsel etik, edinilen bilginin bilimde geçerliliği ve güvenirliği, hipotez, literatür araştırması, araştırma raporu, proje, tez kavramlarını tanıtarak bilimsel araştırma yöntemlerini ve tekniklerini öğretmek. Veri toplama teknikleri (ulusal ve uluslararası veri tabanlarını araştırma) ve verileri analiz etme becerilerini kazandırmak/geliştirmek, proje hazırlama becerisiyle birlikte sunum tekniklerini öğretebilmek

Ders İçeriği

Fen bilimlerde araştırma ve yazma ile ilgili terminolojik çalışmalar -Akademik bilgiye erişim: kütüphane kataloglarını araştırma, kaynak (literatür) tarama, ulusal ve uluslararası veri tabanlarını kullanma becerilerini sağlama -Araştırma yaklaşımları, desen ve yöntemleri -Veri toplama teknikleri: gözlem-görüşme-anket-doküman -Akademik yazım stilleri ve örneklemeler, proje yazma kuralları

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
25
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
25
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 6 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 16 64
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 araştırma konularında terminolojik çalışma
2 Proje yazma konularında terminolojik çalışma Ders
3 Bilimsel düşünce, bilimsel etik, edinilen bilginin bilimde geçerliliği ve güvenirliği konularının aktarılması
4 Bilimsel araştırma yöntemleri
5 Bilimsel araştırma teknikleri Ders
6 Hipotez kurma ve literatür araştırması süreci
7 Ulusal veri tabanlarının kullanımının örneklenmesi
8 Uluslararası veri tabanlarının kullanımının örneklenmesi
9 Verilerin sınıflandırılması ve analiz edilmesi süreci
10 Genel yazım teknikleri
11 Yazım tekniklerini uygulama örnekleri
11 Yazım tekniklerini uygulama örnekleri
13 Araştırma raporu yazma kuralları ve yazma
13 Araştırma raporu yazma kuralları ve yazma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sunum tekniklerini kullanabilme
Bilimsel etik, bilimsel güvenirlik konularını hatırlayabilme
Araştırma raporu, kitap tanıtımı, tez, makale, proje yazım tekniklerini uygulayabilme
Veri toplama ve analiz etme tekniklerini uygulayabilme
Yazım kurallarına örnek verebilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sunum tekniklerini kullanabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel etik, bilimsel güvenirlik konularını hatırlayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma raporu, kitap tanıtımı, tez, makale, proje yazım tekniklerini uygulayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Veri toplama ve analiz etme tekniklerini uygulayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Yazım kurallarına örnek verebilme - - - - - - - - - - - - - - -