EN
  • Anasayfa
  • TRB412 Mesleki Uygulama IV (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRB412 - Mesleki Uygulama IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki Uygulama IV TRB412 8 0 + 5 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Mesleki becerileri arttırmaya yönelik çalışmalar
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR
Amaç

Öğrencilerin tarla bitkileri bölümünde aldıkları ve öğrendikleri teorik bilgileri pratiğe geçirmek

Ders İçeriği

Zirai uygulamalar

Ders Kaynakları Öğretim üyesi ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 16 64
Toplam İş Yükü (Saat) 64
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarla Parsellerinin yapımı
2 Tarla parsellerinin yapımı
3 Sıcak İklim Tahıllarının Ekimi
3 Sıcak İklim Tahıllarının Ekimi
5 Yazlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi
5 Yazlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi
7 Yazlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi
7 Yazlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi
9 Yazlık Yem Bitkilerinin Ekimi Saha / Arazi Çalışması
9 Yazlık Yem Bitkilerinin Ekimi Saha / Arazi Çalışması
11 Çapalama, ot kontrolü ve gübreleme
11 Çapalama, ot kontrolü ve gübreleme
13 Öğretim üyelerinin not vermesi ve değerlendirmesi Saha / Arazi Çalışması
14 Genel tekrar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme Yazılı Sınav Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; tarla bitkilerinin yetiştiriciliği sırasında karşılaşılan problemler hakkında üreticiye bilgi verebilmek. Yazılı Sınav Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Ekilen bitkilerin gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olma; tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme Yazılı Sınav Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre tarla bitkisi önerebilme; Yazılı Sınav Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme; Yazılı Sınav Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme 4 4 2 3 4 4 1 2 3 2 1 4 2 1 2
Amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; tarla bitkilerinin yetiştiriciliği sırasında karşılaşılan problemler hakkında üreticiye bilgi verebilmek. 4 4 2 3 4 4 1 2 3 2 1 4 2 1 2
Ekilen bitkilerin gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olma; tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme 4 4 2 3 4 4 1 2 3 2 1 4 2 1 2
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre tarla bitkisi önerebilme; 4 4 2 3 4 4 1 2 3 2 1 4 2 1 5
Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme; 4 4 2 3 4 4 1 2 3 2 1 4 2 1 2