EN
  • Anasayfa
  • ZDF239 Kariyer Planlama I (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ZDF239 - Kariyer Planlama I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kariyer Planlama I ZDF239 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve mezun olduktan sonra kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir.

Ders Kaynakları Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
AYTAÇ, S, 1997, Çalışma Yaşamında Kariyer: Yönetimi, Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 327 s.
ÖNER, M, 2001, Kişisel Kariyer Planlaması, Kariyer Yayıncılık, İletişim Eğitim Hizmetleri, İstanbul, 299s. •ÖZDEN MC, http://www.mcozden.com (02.07.2008)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kariyer ile ilgili tanımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
1 Dersin amacı, hedefleri, içeriği, kaynaklar ve kariyer kavramı.
2 Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
2 Türkiye ve Dünyada Mühendislik
3 Kariyer geliştirme kuramları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
3 Kariyer planlama ve aşamaları, bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması.
4 Kariyer yönetim uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
4 Çağdaş genç profili, kariyer planlama modeli, mühendislikte kariyer seçenekleri.
5 Kariyer yönetim araçları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
5 Özgeçmiş hazırlama, özgeçmiş çeşitleri, EU CV formatı ve örnekler, dikkat edilecek noktalar.
6 Kariyer sorunları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
6 Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık
7 Aday sağlama yolları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
7 Görüşme aşamaları, karşılaşabilecek durumlar, soru tipleri,ücret pazarlığı, vücut dili-bedensel işaretler, sıkça yapılan hatalar.
8 Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
8 Vücut dili ile ilgili slayt gösterisi.
9 İş arama kanalları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
9 Davetli Konuk Söyleşisi
10 CV hazırlama ve iş görüşmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
14 Davetli Konuk Söyleşisi
14 Davetli Konuk Söyleşisi
12 Yeni kariyer yaklaşımları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
14 Davetli Konuk Söyleşisi
13 Girişimcilik ve kariyer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
14 Davetli Konuk Söyleşisi
14 Genel değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
14 Davetli Konuk Söyleşisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
CV hazırlar.
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır.
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar.
Mühendislikte kariyer seçeneklerini söyler
Mühendislik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu açıklar.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
CV hazırlar. - - - - - - - - - - - - - - -
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Mühendislikte kariyer seçeneklerini söyler - - - - - - - - - - - - - - -
Mühendislik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -