| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kariyer Planlama I | ZDF239 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve mezun olduktan sonra kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
AYTAÇ, S, 1997, Çalışma Yaşamında Kariyer: Yönetimi, Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 327 s. ÖNER, M, 2001, Kişisel Kariyer Planlaması, Kariyer Yayıncılık, İletişim Eğitim Hizmetleri, İstanbul, 299s. •ÖZDEN MC, http://www.mcozden.com (02.07.2008) |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, hedefleri, içeriği, kaynaklar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 1 | Kariyer ile ilişkili kavramlar. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kariyer planlama ve aşamaları, bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması. | |
| 5 | Kariyer yönetim araçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 5 | Özgeçmiş hazırlama, özgeçmiş çeşitleri, EU CV formatı ve örnekler, dikkat edilecek noktalar. | |
| 6 | Kariyer sorunları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 9 | Davetli Konuk Söyleşisi | |
| 9 | Davetli Konuk Söyleşisi | |
| 8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 9 | Davetli Konuk Söyleşisi | |
| 10 | Mülakat teknikleri ve dikkat edilmesi gereken noktalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 14 | Davetli Konuk Söyleşisi | |
| 14 | Davetli Konuk Söyleşisi | |
| 14 | Davetli Konuk Söyleşisi | |
| 14 | Genel değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Alanında kariyer seçeneklerini söyler | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| CV hazırlar. İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. | Yazılı Sınav | Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alanında kariyer seçeneklerini söyler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| CV hazırlar. İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |