| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Uygulama I | TRB307 | 5 | 0 + 4 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme, bitki tanıma, uygulama |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
| Amaç |
Öğrencilerin tarla bitkileri bölümünde aldıkları ve öğrendikleri teorik bilgileri pratiğe geçirmek |
| Ders İçeriği |
Yetiştiriciliğinin temel kuralları, tarla parselizasyonu yapma, tohum tanıma, ekim uygulama |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 16 | 80 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarla Parsellerinin yapımı | Saha / Arazi Çalışması |
| 1 | Tarla Parsellerinin yapımı | Saha / Arazi Çalışması |
| 3 | Serin İklim Tahıllarının Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
| 3 | Serin İklim Tahıllarının Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Kışlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Kışlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
| 7 | Kışlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi | |
| 7 | Kışlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi | |
| 10 | Kışlık Yem Bitkilerinin Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
| 10 | Kışlık Yem Bitkilerinin Ekimi | Saha / Arazi Çalışması |
| 11 | Çapalama, ot kontrolü ve gübreleme | Saha / Arazi Çalışması |
| 11 | Çapalama, ot kontrolü ve gübreleme | Saha / Arazi Çalışması |
| 13 | Öğretim üyelerinin not vermesi ve değerlendirmesi | Saha / Arazi Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre tarla bitkisi önerebilme | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Ekilen bitkilerin gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olma; tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Tarla bitkilerinin yetiştiriciliği sırasında karşılaşılan problemler hakkında üreticiye bilgi verebilmek. | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | ;
| Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre tarla bitkisi önerebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | ;
| Ekilen bitkilerin gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olma; tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | ;
| Tarla bitkilerinin yetiştiriciliği sırasında karşılaşılan problemler hakkında üreticiye bilgi verebilmek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | ;
| Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 |