| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Staj | TRB300 | 6 | 0 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Arazi uygulamaları |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ziraat mühendisi unvanı alacak farklı bölüm öğrencilerinin, tarımın tüm branşlarında uygulamaya yönelik deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
farklı günlerde farklı iş ünitelerinde, önce sorumlu öğretim elemanları nezaretinde teorik bilgiler aldıktan sonra bu bilgileri anında uygulamaya geçirmek ve çiftlikte yapılan işlerde çalışarak üretime doğrudan katılmak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 6 | 24 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 5 | 20 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 16 | 80 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
| 1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
| 1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
| 1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
| 1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 2 | Laboratuvar Uygulamaları | Laboratuar |
| 1 | Arazi Uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 12 | Tahıllar ve Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi, hasadı ve harmanı | Ders |
| 13 | Çayır mera ve Yem Bitkilerinin Ekimi, hasadı ve harmanı | Ders |
| 14 | Endüstri Bitkilerinin Ekimi, hasadı ve harmanı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarımsal üretimin değişik aşamalarında deneyim kazanma | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Tarımsal amaçlı el aletleri kullanma becerisi kazanma | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İş güvenliği ve ergonomi hakkında bilgi sahibi olma | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Değişik çalışma koşullarında farklı kişilerle çalışma ve iletişim deneyimi kazanma, | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Rapor yazma becerisini kazanma ve geliştirme. | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarımsal üretimin değişik aşamalarında deneyim kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarımsal amaçlı el aletleri kullanma becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş güvenliği ve ergonomi hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Değişik çalışma koşullarında farklı kişilerle çalışma ve iletişim deneyimi kazanma, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Rapor yazma becerisini kazanma ve geliştirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |