Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Uygulama II | TRB310 | 6 | 0 + 4 | 2,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Hanife MUT |
Amaç |
Öğrencilerin tarla bitkileri bölümünde aldıkları ve öğrendikleri teorik bilgileri pratiğe geçirmek |
Ders İçeriği |
Mesleki eğitim ve uygulamalı dersler |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarla Parsellerinin yapımı | |
1 | Tarla Parsellerinin yapımı | |
3 | Sıcak İklim Tahıllarının Ekimi | Ders Saha / Arazi Çalışması |
3 | Sıcak İklim Tahıllarının Ekimi | Ders Saha / Arazi Çalışması |
3 | Sıcak İklim Tahıllarının Ekimi | Ders Saha / Arazi Çalışması |
6 | Yazlık Yem Bitkilerinin Ekimi | |
7 | Yazlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi | |
7 | Yazlık Yemeklik Tane Baklagillerin Ekimi | |
9 | Yazlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi | |
9 | Yazlık Endüstri Bitkilerinin Ekimi | |
11 | Parsellerin bakımı ve işlenmesi | |
11 | Parsellerin bakımı ve işlenmesi | |
14 | Öğretim Üyelerinin Kontrolleri | Saha / Arazi Çalışması |
14 | Öğretim Üyelerinin Kontrolleri | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme; | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme | Sözlü Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir bitkinin ekiminden önce toprak hazırlamayı öğrenme; | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 |
Tarla bitkilerinin ekimini gerçekleştirmeyi öğrenme; | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 |
Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 |
Amaca uygun tarla bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 |
Tarla bitkilerinin morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 |