EN
  • Anasayfa
  • TRB324 Seminer Hazırlama ve Sunum (2020 - 2021 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TRB324 - Seminer Hazırlama ve Sunum
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer Hazırlama ve Sunum TRB324 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, sunum
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE
Amaç

Lisans öğrencilerinin, bitirme tezi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.

Ders İçeriği

Seminer hazırlama ve sunum

Ders Kaynakları Öğretim üyesi ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2018 - 2019 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 16 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 6 24
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 97
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seminer konusunun seçimi
2 Seminer hazırlamanın kuralları Gösterim
3 İyi bir konuşmacının özellikleri ve sunumun temel süreçlerinin aktarılması Tartışmalı Ders
4 Sunumun planlanması, konunun seçilmesi, sunumun amacının belirlenmesi
5 Sunum materyallerinin belirlenmesi ve sunum taslağının hazırlanması, sunumda kullanılacak görsel materyallerin hazırlanması, sunum provalarının yapılması
6 Örnek sunumların incelenmesi
7 Toplantı yönetimi kavramının ve amaçlarının aktarılması, toplantı yönetimi süreçlerinin planlanması ve değerlendirilmesi Seminer
8 Öğrenci proje sunumu
9 Öğrenci proje sunumu Seminer
9 Öğrenci proje sunumu Seminer
9 Öğrenci proje sunumu Seminer
9 Öğrenci proje sunumu Seminer
9 Öğrenci proje sunumu Seminer
9 Öğrenci proje sunumu Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplantı yönetiminin öneminin farkında oluş ve etkili toplantı yönetimi becerisi edinebilme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Problem Çözme Seminer Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Belirlenen konular hakkında etkili araştırma yöntemlerini kullanma ve geliştirme Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Seminer Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel konularda nasıl araştırma yapıldığını öğrenme Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Verileri ve bilgileri analiz ederek organize edebilme ve uygun sunum tekniklerini kullanabilme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kendini ifade edebilme, topluluk önünde sunum yapabilme becerisi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Toplantı yönetiminin öneminin farkında oluş ve etkili toplantı yönetimi becerisi edinebilme 4 3 2 1 3 2 2 3 3 2 3 4 1 1 1
Belirlenen konular hakkında etkili araştırma yöntemlerini kullanma ve geliştirme 4 3 2 1 3 2 2 3 3 2 3 4 1 1 1
Bilimsel konularda nasıl araştırma yapıldığını öğrenme 4 3 2 1 3 2 2 3 3 2 3 4 1 1 1
Verileri ve bilgileri analiz ederek organize edebilme ve uygun sunum tekniklerini kullanabilme 4 3 2 1 3 2 2 3 3 2 3 4 1 1 1
Kendini ifade edebilme, topluluk önünde sunum yapabilme becerisi 4 3 2 1 3 2 2 3 3 2 3 4 1 1 1