| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Keyf Bitkileri Yetiştiriciliği | TRB423 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders Verme |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
| Amaç |
Bu derste öğrencilere Türk tipi ve Amerikan tipi tütünlerde kalite ve daha kaliteli tütün yetiştiriciliğinde agronomik uygulamalar anlatılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Keyf Bitkileri yetiştiriciliği |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Keyf bitkileri hakkında genel bilgiler, legal ve illegal keyf bitkileri. | Ders |
| 2 | Tütünün menşei, tarihcesi, sistematiği, dünyada ve memleketimizde üretimi ve tüketimi, ithalatı ve ihracatı | Ders |
| 3 | Tütünün bitkisel özellikleri, tütünde kalite, tütün yaprağının kimyasal yapısı | Ders |
| 4 | Fide alanının hazırlığı, fidelerin tarlaya dikimi | Ders |
| 5 | Tütün bölgeleri ve çeşitleri, tütün tiplerinin iklim istekleri, tütünün yetiştirme tekniği | Ders |
| 6 | Tütünde kırım, dizim, kurutma, bakım ve manipulasyon | Ders |
| 7 | Tütün fabrikasyonu | Ders |
| 8 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Çayın sistematiği, tarihçesi, dünyada ve Türkiye'de çay üretimi ve tüketim, ithalatı ve ihracatı, çayda tipleri, çayda kalite ve çay fabrikasyonu. | Ders |
| 10 | Haşhaşın tarihçesi, menşei, mevzuatı, ithalatı, ihracatı, bitkisel özellikleri ve sistematiği, yetiştirme teknikleri | Ders |
| 11 | Kenevirin tarihçesi, menşei, mevzuatı, ithalatı, ihracatı, bitkisel özellikleri ve sistematiği, yetiştirme teknikleri | Ders |
| 12 | Şerbetçionun tarihçesi, menşei, ithalatı, ihracatı, bitkisel özellikleri ve sistematiği, yetiştirme teknikleri | Ders |
| 13 | Anasonun tarihçesi, menşei, ithalatı, ihracatı, bitkisel özellikleri ve sistematiği, yetiştirme teknikleri | Ders |
| 14 | Memleketimizde yetiştirilmeyen, farklı şekillerde tüketimi söz konusu olan bazı keyf bitkilerinin (Kahve, Kakao, Koka, Kola, Guarana ve Mete) etken maddeleri ve yetiştiriciliği | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kaliteli tütün yetiştirmek için gerekli iklim ve toprak özellikleri hakkında bilgi sahibi olma; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kaliteli tütün yaprağının fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tütün, anason ve şerbetçi otu bitkilerinin morfolojik özelliklerini öğrenme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Anoson tarımı hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türk tipi ve Amerikan tipi tütün yetiştiriciliğini öğrenme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kaliteli tütün yetiştirmek için gerekli iklim ve toprak özellikleri hakkında bilgi sahibi olma; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kaliteli tütün yaprağının fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tütün, anason ve şerbetçi otu bitkilerinin morfolojik özelliklerini öğrenme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Anoson tarımı hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk tipi ve Amerikan tipi tütün yetiştiriciliğini öğrenme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |