EN
  • Anasayfa
  • TRB402 Bitirme Ödevi II (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TRB402 - Bitirme Ödevi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Ödevi II TRB402 8 0 + 4 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme ve Uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Prof. Dr. Zeki MUT Prof. Dr. Hanife MUT Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ
Ders Veren Prof. Dr. Zeki MUT Prof. Dr. Hanife MUT Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR
Amaç

Bu dersin amacı; dört yıl boyunca tarla bitkileri hakkında bilgi edinen öğrencilerin aldıkları bir konuyu tek başlarına araştırmalarını sağlamaktır. Böylece öğrenciler, bir konuyu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu konuyu bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler.

Ders İçeriği

Seçilen konuların araştırılması, sonuçların elde edilmesi, sonuçların makaleye çevrilmesi

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 5 15
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 10 40
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konu ile ilgili görüşme
2 Konu ile ilgili kaynak tarama Ders Tartışmalı Ders
3 Kaynakları inceleme
4 Tarla veya laboratuar çalışmalarını planlama
5 Tarla veya laboratuar çalışmalarına başlama
6 Gözlem ve ölçümleri yapma
7 Sonuçları değerlendirme
8 Sonuçları yazılı hale getirme
9 Ödevi sunma ve değerlendirme
9 Ödevi sunma ve değerlendirme
9 Ödevi sunma ve değerlendirme
9 Ödevi sunma ve değerlendirme
9 Ödevi sunma ve değerlendirme
9 Ödevi sunma ve değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarlada bir araştırmanın nasıl olacağını kavrama Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Araştırma yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Elde ettiği sonuçları kavrama ve yorumlama; Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tarla bitkileri hakkındaki bir konuyu nasıl araştıracağını bilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tarlada bir araştırmanın nasıl olacağını kavrama 4 5 3 5 5 5 5 4 5 4 3 4 5 3 1
Araştırma yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenme 4 5 5 5 4 3 5 3 5 5 3 2 5 3 1
Elde ettiği sonuçları kavrama ve yorumlama; 5 5 5 4 5 3 5 4 4 4 2 3 5 3 2
Tarla bitkileri hakkındaki bir konuyu nasıl araştıracağını bilme 5 5 5 4 3 3 5 3 4 5 5 1 4 2 1
Elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilme 4 5 5 2 5 2 5 2 5 2 1 3 4 2 1