| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Toprak Islahı ve Düzenleyicileri | TRB321 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders öğrencilere bozulmuş toprakların ıslahı hakkında bilgi verir ve onlara toprak düzenleyicilerin tarımdaki önemini tanıtır. |
| Ders İçeriği |
Toprakların bozulması, toprakta tuzluluk ve alkalilik, tuzluluğun toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerine etkisi, toprakta tuz taşınımının modellemesi, tuzlu ve alkali toprakların ıslahı, organik inorganik toprak düzenleyiciler. |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 5 | 20 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Toprakta tuzların kaynağı; Türkiye ve dünyada çoraklaşma görülen toprakların dağılımı | |
| 2 | Toprakta tuzların çeşitleri ve özellikleri, bulunuş durumları ve kritik seviyeleri (Karbonatlı, sülfatlı, klorürlü tuzlar, nitratlar, boratlar) | |
| 3 | Tuzun toprak özellikleri ve bitki üzerine olan etkileri, bitkilerin tuza dayanımları. | |
| 4 | Çorak toprakların sınıflandırılması, tuzlu, alkali, tuzlu-alkali topraklar ve kimyasal özellikleri | |
| 5 | Tuzlu toprakların oluşumu ve ıslah yöntemleri; yıkama ihtiyacının belirlenmesi, drenaj | Problem Çözme |
| 6 | Alkali toprakların oluşumu ve ıslah yöntemleri, kimyasal ıslah maddeleri, karbonat içermeyen alkali toprakların ıslahı, jips miktarının hesaplanması | |
| 7 | Alkali karbonat içeren pH'sı 7.5'dan fazla alkali toprakların ıslahı, alkali karbonat içeren pH'sı 7.5 dan düşük alkali toprakların ıslahı, tuzlu-alkali toprakların ıslahı | Problem Çözme |
| 8 | Sulama suyu kalitesi ve toprak tuzluluğu ile ilişkisi | Problem Çözme |
| 8 | Sulama suyu kalitesi ve toprak tuzluluğu ile ilişkisi | Problem Çözme |
| 10 | Toprak düzenleyicilerin sınıflandırılması, organik, inorganik ve sentetik düzenleyiciler | |
| 11 | Organik maddenin topraktaki önemi ve düzenleyicilerin seçiminde dikkat edilecek özellikler | Problem Çözme |
| 12 | Organik toprak düzenleyiciler, ahır gübresi, yeşil gübreleme, kompost, vb. organik artıklar | Problem Çözme |
| 13 | İnorganik düzenleyiciler, vermikülit, perlit, jips, kireç, zeolit vb. | |
| 14 | Sentetik düzenleyiciler ve kullanım alanları, PAM, PVA, hidrojeller vb. |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tuzlulaşma ve alkalileşmenin toprak özellikleri üzerine olan etkilerini öğretir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toprak düzenleyicilerin seçimi ve kullanımını kavratır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Organik ve inorganik düzenleyicilerin özellikleri ve topraktaki etkilerini öğretir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı hakkında bilgilendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tuzlulaşma ve alkalileşmenin toprak özellikleri üzerine olan etkilerini öğretir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toprak düzenleyicilerin seçimi ve kullanımını kavratır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Organik ve inorganik düzenleyicilerin özellikleri ve topraktaki etkilerini öğretir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı hakkında bilgilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |