Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ergonomi | TAS313 | 5 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nazife Aslı KAYA ÜÇOK |
Amaç |
Ergonomi ve iş fizyolojisi konusunda temel kavramların öğrenilmesi, işçi güvenliği ve işçi sağlığı açısından çalışma ortamlarında olması gereken ergonomik şartların kavranması, bu doğrultuda gerekli ergonomik düzenlemeleri yapabilecek bilgilerin edinilmesi, çalışma ortamı tasarımları hakkında bilgi sahibi olunması. |
Ders İçeriği |
Ergonomi kavramı, iş yerinde uygulanması gereken ergonomik şartlar, gürültü, titreşim, aydınlatma, iklim özellikleri ve çalışma ortamı, kumanda düzenekleri, ergonominin insan faktörü, iş verimliliği, iş güvenliği, iş etüdü ve kalite ile olan ilişkisi, iş yerlerinin ergonomik olarak değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Endüstriyel Ergonomi (Prof. Dr. Alaettin Sabancı, Doç. Dr. Sarp K. Sümer, Doç. Dr. Sait M. Say) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 5 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ergonominin Tarihsel Gelişimi | |
2 | Ergonomide Temel Kavramlar | |
3 | Ergonomi Yaklaşımı ve Uygulamalı Ergonomi | |
4 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | |
5 | Çalışma Yerlerinde Ergonomik Düzenleme | |
5 | Çalışma Yerlerinde Ergonomik Düzenleme | |
7 | Vize Haftası | |
8 | İş yeri Düzenlemede Antropometri | |
9 | İş yeri Düzenlemede Antropometri | |
10 | İş Yerinde Çalışma Duruşları | |
11 | İş yerinde gürültü, titreşim, aydınlatma, iklimlendirme | |
12 | Yüklenme ve Zorlanma | |
13 | Çalışma Enerjisi ve İşlerin Enerji Gereksinimi | |
13 | Çalışma Enerjisi ve İşlerin Enerji Gereksinimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş verimliliği açısından en uygun ergonomik şartları uygulayabilme becerisine sahip olma | |||
Ergonomi ile ilgili doğru ve yanlış davranışları kavrayabilecekler | |||
Çalışma ortamındaki fiziksel koşulları ergonomik açıdan değerlendirebilecekler | |||
Çalışma ve iş enerji gereksinimlerini ergonomik açıdan değerlendirebilecekler | |||
Ergonomik açıdan uygun olmayan durumları tanıyabilecekler ve düzeltebilecekler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş verimliliği açısından en uygun ergonomik şartları uygulayabilme becerisine sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ergonomi ile ilgili doğru ve yanlış davranışları kavrayabilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışma ortamındaki fiziksel koşulları ergonomik açıdan değerlendirebilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışma ve iş enerji gereksinimlerini ergonomik açıdan değerlendirebilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ergonomik açıdan uygun olmayan durumları tanıyabilecekler ve düzeltebilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |