EN
  • Anasayfa
  • TAS324 Bilim Kurgudan Gerçekliğe Ürün Tasarımı (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAS324 - Bilim Kurgudan Gerçekliğe Ürün Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilim Kurgudan Gerçekliğe Ürün Tasarımı TAS324 6 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim. Anlatım, Soru-Yanıt, Film Gösterimi, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Proje Çalışmaları
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bilim kurgu ve ürün tasarımı alanı arasındaki ilişkiyi kurmak, bilim kurgu odaklı çalışmalardaki ürün tasarımlarından yola çıkarak gelecek odaklı yaratıcı düşünce, ürün tasarımı ve etkileşim tasarımı becerilerinin geliştirilmesi ve uygulama çalışması ile pekiştirilmesi.

Ders İçeriği

Bilim Kurgu filmlerindeki ürün tasarımları, Futurizm (Gelecekbilim) ve Future Reality (Geleceğin Gerçekliği / 'Gerçekçi' Gelecek) kavramları, bilim kurgu filmlerinin 'Tasarım Perspektifi'nden analizi, Bilim Kurgu filmlerindeki ürünlerin gelecekte gerçekdünyada kullanılacak endüstriyel ürünlerle, yeni kullanıcı-ürün etkileşimleriyle ve bu etkileşimlerin olası sosyal, kültürel, teknolojik ve ekonomik sonuçlarıyla ilişkisinin incelenmesi, bir ürün tasarım projesi gerçekleştirilmesi

Ders Kaynakları Öğretim elemanının ders notları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 2 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Uygulama 1 Uygulama 1 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 6 60
Uygulama 2 Uygulama 2 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 174
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği, amaç ve işleniş yönteminin tanıtılması
2 Bilim kurgu filmlerin tarihi, temel kavramlar, akımlar
8 Film gösterimi ve tartışma
8 Film gösterimi ve tartışma
5 Gelecekte geçen bir film için ürün tasarımı
5 Gelecekte geçen bir film için ürün tasarımı
7 Ara Sınav (Proje teslimi, sunum)
8 Film gösterimi ve tartışma
10 Bilim kurgu filmlerindeki ürünlerin hayata geçirilmiş örnekleri (Öğrenci ödevlerinin sunulması)
10 Bilim kurgu filmlerindeki ürünlerin hayata geçirilmiş örnekleri (Öğrenci ödevlerinin sunulması)
13 Proje Uygulaması
13 Proje Uygulaması
13 Proje Uygulaması
14 Proje Sunumu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı becerileri gelişir.
Geleceğe yönelik kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı algısı gelişir,
Bilim kurgu ve bilim kurgu filmlerindeki ürünler ile endüstri ürünleri tasarımı arasındaki ilişkiyi kurar,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı becerileri gelişir. - - - - - - - - - - - - - - -
Geleceğe yönelik kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı algısı gelişir, - - - - - - - - - - - - - - -
Bilim kurgu ve bilim kurgu filmlerindeki ürünler ile endüstri ürünleri tasarımı arasındaki ilişkiyi kurar, - - - - - - - - - - - - - - -