EN
  • Anasayfa
  • TAS211 Tasarım İletişimi I (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAS211 - Tasarım İletişimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım İletişimi I TAS211 3 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar)
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Cenk SEZER
Amaç

Endüstri ürünleri tasarımında kullanılan görselleştirme tekniklerinin ve araçların öğrencilere tanıtılması,temel çizim becerilerini geliştirmek,2 ve 3 boyutlu düşünebilme yeteneğini kazandırmak

Ders İçeriği

Perspektif, patlamış perspektif, serbest el çizimi ile anlatım tekniklerinin uygulanması. Karakalem, markör, toz boya, Akrilik boya ve Mürekkep ile renklendirme uygulamaları. Sayfa düzeni, arka plan düzenleri, insan-nesne ilişkisi ile senaryolar oluşturulması. Görsel sunum teknikleri ile tasarım sürecinin etkin bir şekilde sunulması.

Ders Kaynakları Öğretim elemanı ders notları. Sketching: Drawing Techniques for Product Designers ? Koos Eissen, Roselien Steur Rend
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 13 39
Toplam İş Yükü (Saat) 123
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tek kaçışlı ve iki kaçışlı perspektif, daire ve elips çizim kuralları.
2 Basit geometrik şekil ve obje çizim çalışmaları.
3 Basit geometrik objelerin ışık, gölge ve siyah beyaz tonlama teknikleri.
4 Basit geometrik objelerin tek ve çift kaçışlı perspektifte siyah beyaz tonlama teknikleri ile kompozisyonları.
5 Basit geometrik objelerin renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri.
7 Renkli kalem ile ürün doku, materyal İllüstrasyon teknikleri.
7 Renkli kalem ile ürün doku, materyal İllüstrasyon teknikleri.
8 Ara sınav
9 Basit geometrik şekillerin toz pastel ve renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri.
11 Toz pastel ve renkli kalem ile ürün doku, materyal, illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri.
11 Toz pastel ve renkli kalem ile ürün doku, materyal, illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri.
12 Basit geometrik şekillerin marker ve renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal İllüstrasyon teknikleri.
14 Marker ve toz pastel ile ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri.
14 Marker ve toz pastel ile ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kağıt üzerine 2 ve 3 boyutlu olarak düşüncelerini düzgün aktarabilir,
Eskiz yaparken kullanılacak çizim malzemelerinin kendilerine has özelliklerini öğrenir,
Perspektif algıyı ve perspektif çizim yeteneğini kazanır.
Hızlı görselleştirme ve eskiz yapabilir,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kağıt üzerine 2 ve 3 boyutlu olarak düşüncelerini düzgün aktarabilir, - - - - - - - - - - - - - - -
Eskiz yaparken kullanılacak çizim malzemelerinin kendilerine has özelliklerini öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -
Perspektif algıyı ve perspektif çizim yeteneğini kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Hızlı görselleştirme ve eskiz yapabilir, - - - - - - - - - - - - - - -