EN
  • Anasayfa
  • TAS204 Tasarım İletişimi II (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TAS204 - Tasarım İletişimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım İletişimi II TAS204 4 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim, anlatım, soru-cevap, uygulama.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI
Amaç

Ders öğrencilerin ürün çizim, etkin ve güncel tekniklerle illüstrasyon ve sunum becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

2 ve 3 boyutlu görselleştirme ve görsel iletişim tekniklerinin geliştirilmesi. Perspektif çizim yöntemlerinin detaylandırılması ile birlikte ışık, gölge, ton farklılılarının çizime aktarılması ve birden fazla çizim tekniğinin kullanılması ile birlikte ürün görselleştirmelerinin yapılması. Proje öncesi soyut düşünceye dayalı eskizler, görsel çözüm üretme ve teknik çizim, plan, kesit, ölçeklendirme yapılması. Pafta düzenlemesinin öğrenilmesi, sunum becerilerinin geliştirilmesi.

Ders Kaynakları Powell, D., Tasarım Temsil Teknikleri: Tasarım Fikirlerini Çizme ve Sunma Teknikleri.
Shimizu, Y., Yaratıcı Temsil Teknikleri.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği, amaç ve işleniş yönteminin tanıtılması.
2 Perspektif çizim yöntemlerinin pekiştirilmesi.
3 Işık, gölge, tonlama çalışmaları.
3 Işık, gölge, tonlama çalışmaları.
5 Materyal illustrasyon teknikleri.
5 Materyal illustrasyon teknikleri.
7 Ara sınav.
8 Sunum Paftası: Amacı, tanımı, boyutları ve örnek çalışmalar
9 Sunum paftası hazırlama teknikleri.
9 Sunum paftası hazırlama teknikleri.
11 Görsel araçların kullanımı.
12 Örnek sunum hazırlama ve değerlendirme teknikleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Perspektif çizim yöntemlerini ve tekniklerini uygular.
Farklı çizim tekniklerini kullanarak ürün görselleştirmeleri yapabilir.
2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini başarılı bir şekilde uygular.
Işık, gölge ve ton farklılıklarını çizime aktarabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Perspektif çizim yöntemlerini ve tekniklerini uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı çizim tekniklerini kullanarak ürün görselleştirmeleri yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini başarılı bir şekilde uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Işık, gölge ve ton farklılıklarını çizime aktarabilir. - - - - - - - - - - - - - - -