EN
  • Anasayfa
  • TAS101 Temel Tasarım I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TAS101 - Temel Tasarım I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Tasarım I TAS101 1 2 + 6 9,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Fikret AYDOĞDU
Amaç

Stüdyo ortamında soyut düşünceyi, temel tasarım kavram ve ilkelerini, iki ve üç boyutlu kompozisyon kuramının temelleri, tasarım sürecinin biçimsel dayanakları konusunda bilgi ve kavrayış gözlemci yaklaşım, eleştirel tartışabilme ve çeşitli temsil araçlarını kullanarak görsel ve sözel sunum yapabilme becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Tasarımın temel öğeleri: nokta, çizgi, leke, biçim, doku, renk, ölçü, yön; yeni biçim üretme yöntemleri: metamorfoz, transformasyon, kamuflaj, analoji, ekleme; görsel zekayı geliştirme yöntemleri: skeç defteri; kavramlar; değişik çizim, malzeme ve teknikleri, doğada bulunan temel formların çizgisel anlatımı: obje etütleri, form oluşturma, ölçü ve oranlar, referans noktaları, yardımcı çizgilerin kullanımı, çizgi perspektifi, yüzey ve hacim ilişkileri; 3 boyutlu Geometrik formların çizgisel anlatımı: parça ve bütün ilişkileri, çizgisel canlandırma, Işık-gölge etütleri.

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Final Final 40 1 40
Uygulama 1 Uygulama 1 20 1 20
Uygulama 2 Uygulama 2 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 240
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,41
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amaç, kapsam ve yönteminin tanıtılması
2 Gözleme dayalı serbest çizim çalışması
3 İki boyutlu örüntü, modüler kompozisyon Çalışmaları Proje Teslimi 1
4 Üç boyutlu biçimlerin maket üzerinde Soyutlaştırılması Proje Teslimi 2
5 Kompleks biçim çalışmaları: denge/sağlamlık, Tekrar/ ritim, ışık/gölge Proje Teslimi 3
6 Renk, doku ve saydamlık
7 İki boyutlu analizden yola çıkarak üç boyutlu soyut tasarım çalışması
8 İki boyutlu analizden yola çıkarak üç boyutlu soyut tasarım çalışması Proje Teslimi 4
9 Doğada gözlemlenen tasarım kavramları, Yöntemleri ve analizi
10 Strüktür ve kabuk kavramlarına dayalı Mekansal ve işlevsel tasarım
11 Mekan tasarımı ve ışık ilişkisi Proje Teslimi 5
12 Hiyerarşi, denge, zıtlık ve diğer ilişkiler
12 Hiyerarşi, denge, zıtlık ve diğer ilişkiler
14 Proje Teslimi 6 Dönem projelerinin portfolyo olarak hazırlanmasına yönelik çalışmalar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İki ve üç boyutlu kompozisyon yöntemleri ile biçimsel dayanaklar konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak
Tasarım süresince gözlemci, irdeleyici yaklaşım ve tasarım sürecini farklı etkenlerin bütünselliği içerisinde ele alabilme becerisi kazanmak
Bireysel ve grup içinde eleştirel tartışma yapabilme ve tasarım kuramlarıyla ilişkilendirebilme becerisi kazanmak
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak
Özgün tasarım projesini sözlü ve görsel olarak, çeşitli temsil araçlarını kullanarak sunabilme becerisi kazanmak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İki ve üç boyutlu kompozisyon yöntemleri ile biçimsel dayanaklar konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım süresince gözlemci, irdeleyici yaklaşım ve tasarım sürecini farklı etkenlerin bütünselliği içerisinde ele alabilme becerisi kazanmak - - - - - - - - - - - - - - -
Bireysel ve grup içinde eleştirel tartışma yapabilme ve tasarım kuramlarıyla ilişkilendirebilme becerisi kazanmak - - - - - - - - - - - - - - -
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - - -
Özgün tasarım projesini sözlü ve görsel olarak, çeşitli temsil araçlarını kullanarak sunabilme becerisi kazanmak - - - - - - - - - - - - - - -