EN
  • Anasayfa
  • TAS102 Temel Tasarım II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TAS102 - Temel Tasarım II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Tasarım II TAS102 2 2 + 6 9,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS101 Temel Tasarım I Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Tartışma, Öğrenci Ödevi(görsel ve sözel sunumlar)
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Amaç

Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri, mimari program, işlev ve kullanıcı konularında bilgi ve kavrayış kazandırmak çevre ve mekan analizi, eleştirel tartışma, hacimsel gereklilikleri belirleyebilme, çalışmalarını farklı ölçeklerde, iki ve üç boyut üzerinde ifade edebilme, analitik düşünebilme, planometrik ve volumetrik yöntemleri kullanarak mekan kurgulayabilme becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Algılamada Gestalt ilkeleri, kompozisyon çalışmaları, denge, oran, hiyerarşi, bütünlük, etki noktası gibi temel tasarımın ilkelerinin farklı malzemelerle 2 ve 3 boyutlu anlatımı ve uygulamaları. Düşünce ve görsel formların yorumunu yapabilecek yeteneklerin geliştirilmesi; tasarımın temel ilkeleri: zıtlık-uygunluk, simetri, tekrar, hiyerarşi; tasarımın dengeleme ilkeleri: ritim, denge, egemenlik; görsel algı psikolojisi uygulamaları ve analizleri; üç boyutlu strüktür çalışması: kağıt katlama; görsel zekayı geliştirme teknikleri; düzen biçimlemesi: kompozisyon teknikleri; kavramlar.

Ders Kaynakları Wong, W., 1993. Principles of Form and Design. Van Nostrand Reinhold. New York. Zelanski, P., Fiscer, M.P., 1995. Design Principles and Problems, Fort Worth: Harcourt Brace.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 14 112
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 12 3 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 8 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 20 1 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 10 1 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 25 1 25
Uygulama 1 Uygulama 1 30 1 30
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 336
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 13,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amaç, kapsam ve yönteminin belirlenmesi
2 Ton Çalışmaları
3 Renk Çalışmaları
4 Renk çalışmaları
5 Proje 1
5 Proje 1
7 Ara Sınav
9 Proje 2
9 Proje 2
9 Proje 2
11 Proje 3
11 Proje 3
11 Proje 3
14 Final Projesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
.Hacimsel gereklilikleri belirleyebilmek ve bu incelemeyi farklı ölçeklerde, iki/üç boyut üzerinde ifade edebilme becerisi kazanmak
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak
Ürün-işlev-kullanıcı-çevre ilişkisi kurmak
Temel tasarım prensip ve öğelerinin ürün tasarımında kullanmak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
.Hacimsel gereklilikleri belirleyebilmek ve bu incelemeyi farklı ölçeklerde, iki/üç boyut üzerinde ifade edebilme becerisi kazanmak - - - - - - - - - - - - - - -
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - - -
Ürün-işlev-kullanıcı-çevre ilişkisi kurmak - - - - - - - - - - - - - - -
Temel tasarım prensip ve öğelerinin ürün tasarımında kullanmak - - - - - - - - - - - - - - -