EN
  • Anasayfa
  • TAS407 Ürün Geliştirme (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TAS407 - Ürün Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Geliştirme TAS407 7 2 + 8 10,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS302 Ürün Tasarımı IV Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Öğrenciler yürüttükleri tasarım projeleri ile ilgili gelişmeleri her ders sunmak ile sorumludur. • Proje değerlendirme, • Stüdyo içi tartışmalar • Araştırma Çalışmaları • Ürün Modelleri ve Eskiz Çalışmaları • Ara dönem ve final proje sunumları
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Bülent YILMAZ Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Dr. Öğr. Üyesi Ayşe BÖLÜKBAŞI Prof. Dr. Mehmet AYDIN Öğr. Elm. Eyüp ATALAY Öğr. Gör. Cenk SEZER
Amaç

Ders, endüstri yoluyla çok sayıda üretilecek ürünlerin tasarlanması sürecinde temel mesleki bilgilerin ışığında özgün tasarım yaklaşımlarının geliştirilmesini ve uygulamaya yönelik bilgilerin aktarılmasını amaçlamaktadır. Ayrıca bu aşamaya kadar sürdürülebilirlik ve sistem tasarımı konusunda fikir sahibi olan öğrencinin kullanıcı deneyimi odaklı bakış açıları geliştirmesini, nitelikli deneyimler tasarlamakta kullanılacak araştırma ve gözlem becerilerini kazanmasını hedefler. Proje konuları, öğrencinin kullanıcı deneyimini oluşturan farklı bileşenler arasındaki ilişki ağlarını analiz edip farklı araştırma yöntemlerini ‘yaratıcı problem tanımlama ve çözme’ süreçleriyle birleştirmesini ve çok yönlü deneyimler tanımlamasını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Ders ürün tasarımı sürecinin araştırma, problem tanımlama, (ürün) işlev analizleri, kavram geliştirme, ürün eleştirisi, yaratıcı ürün önerileri geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme aşamalarını, kapsamlı proje konuları üzerinden yürütmeyi amaçlar. Bu ürün tasarım stüdyosu öğrencilerin, nitelikli kullanıcı deneyimi yaratma odaklı tasarım problemlerine ürün, sistem, servis ve mekan bağlamında kapsamlı yaklaşımlar geliştirmelerini sağlayacak kavramsal ve pratik altyapıyı sağlar.

Ders Kaynakları Öğretim elemanının ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 15
Uygulama 2 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 10 1 10
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 3 30
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 35 3 105
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 10 4 40
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Uygulama 2 Uygulama 2 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 249
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje belirlenmesi: Projenin; adı, konusu, konusunun arka planı, (problem),nin amacı ve önemi, yönergeleri, çalışma yöntemi, sınırlamaları, çalışma takvimi içeren ürün dosyası oluşturulması ve sunulması, Tartışmalı Ders
2 İş tanımları hazırlanması: Ürün ve piyasa araştırması, taslak (eskizler) üzerinden beyin fırtınası yapılması, tasarım için görev beyanı hazırlanması,
3 Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi: Potansiyel müşterilerin belirlenmesi, müşteriler için ihtiyaç analizi yapılması, İhtiyaçların sıralanması, anketler, Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
4 Kalite evi: Anket sonuçlarında kalite evi oluşturulması ve yorumlanması,
5 Konsept oluşturma: konsept oluşturma (ürün tipleri, gereksinimler ve fonksiyonların belirlenmesi),
6 Konsept geliştirme: Ergonomi, ürün yapısı (kullanım analizi; pratik kullanımı, kullanım işlemleri dizisi, kullanım döngüsü senaryosu, insan-makine ara yüzü, fiziksel konfor ve antropometrikler), konfor, algı ve bilgi süreci (görsel algı, psikolojik konfor ve ürün iletişimi), aşamaları tamamlandıktan sonra Ara jüri I gerçekleştirilir.
7 Ürün prosedürleri: Ürün kalitesi ve güvenilirlik (ürün kalite seviyesi, güvenilirlik, güvenlik ve koruma, hijyen ve sağlık), kullanım yeri analizi, ürün iletişimi (işlev iletişimi ve ürün tanımlama), bakım ve yedek parça, yasalar ve çevresel etkiler,
8 Ara sınavı
9 Konsept seçimi: Konsept puanlama matrisini kullanarak konsept seçimi
10 Mock up: seçilen konseptin maketi yapılır ve maket üstünde çalışmalar yapılır, Gösterim
11 CAD: Tasarım kriterleri ve CAD ortamında tasarım,
13 Model&prototip: Ölçekli model veya prototip, Saha / Arazi Çalışması
13 Model&prototip: Ölçekli model veya prototip, Saha / Arazi Çalışması
14 Proje paftaları: Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15