EN
  • Anasayfa
  • TAS209 Ürün Tasarımı I (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAS209 - Ürün Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Tasarımı I TAS209 3 2 + 4 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS102 Temel Tasarım II Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Proje Çalışmaları
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER
Amaç

Ders, endüstri yoluyla çok sayıda üretilecek ürünlerin tasarlanması sürecinde temel mesleki yaklaşımların, özgün tasarım yaklaşımlarının geliştirilmesini ve uygulamaya yönelik bilgilerin aktarılması sürecini kapsar. Tasarımın temel problem çözme sürecinin malzeme odaklı ve çıkışlı olarak yürütülmesini, proje disiplinin ilk aşaması için gerekli görsel anlatım tekniklerinin uygulanmasını amaçlar.

Ders İçeriği

Tasarım ve tasarlama eylemi, tasarımda gereksinim ve işlev, strüktür, ekonomi, estetik kavramlarının tanıtımı. Nesnelere analitik yaklaşım, temel tasarım problemlerinin üçüncü boyuta aktarılması ve ürün odaklı çözüm önerileri getirilmesi, uygulanması ve bir ürün geliştirilmesi. Ürünün el çizimi ve bilgisayar ortamında görselleştirilmesi. Temel malzeme tanıma ve malzemeyi kullanma becerisi kazandırılması.

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tasarım kavramının ve sürecinin aktarılması
2 Proje I
3 Mevcut örneklerin incelenmesi ve ürün işlev, malzeme analizleri
4 Kullanım/kullanıcı profillerinin analizi ve belirlenmesi.
5 Proje Uygulama (Araştırma süreci sonucu olarak çözüme yönelik konsept oluşturulması ve ürün kriterlerinin belirlenmesi.)
6 Proje Uygulama (Belirlenen yaklaşımlar üzerinden biçim eskizleri.)
7 Proje Uygulama (Belirlenen yaklaşımlar üzerinden eskizler ve 3D modeller. )
8 Jüri Değerlendirmesi (Tasarım fikrinin 2D olarak anlatan sunum paftaları ve araştırma dosyası sunumu.)
9 Proje II
10 Proje II
11 Proje Uygulama
12 Proje Uygulama
13 Final Projesi
13 Final Projesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Problem odağında çeşitli, farklı çözümler önerir.
Yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımış olur.
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir.
Tasarım problemini tanımlar
Tasarım yaklaşımlarını, fikri 2B ve 3B anlatım teknikleriyle aktarır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Problem odağında çeşitli, farklı çözümler önerir. - - - - - - - - - - - - - - -
Yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımış olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım problemini tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım yaklaşımlarını, fikri 2B ve 3B anlatım teknikleriyle aktarır. - - - - - - - - - - - - - - -