EN
  • Anasayfa
  • TAS212 Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı I (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TAS212 - Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı I TAS212 4 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze etkileşim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Mehmet AYDIN
Amaç

Öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım programları ile ilgili bilgi sahibi olması, Autocat ve Rhinoceros programları ile birlikte tasarımlarını bilgisayar ortamında görselleştirebilmeleri ve buna yönelik uygulama çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bilgisayar destekli tasarımın anlamı ve kapsamı; CAD ortamında 3 boyutlu modelleme teknikleri; profesyonel render teknikleri; tasarım yazılımları ve diğer iletişim konuları, iki ve üç boyutlu tasarımlar ve çizimler için AutoCad ve RhinoCeros programlarıyla yapılan uygulamalar, üç boyutlu çizim ve bunların üretime geçirilmesi, temel ürün tasarım projeleri, laboratuvar düzeni içinde değerlendirme yapılır.

Ders Kaynakları Rhinoceros manual for V.5. 3DS Max manual for 2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 115
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgisayar destekli tasarım programlarının tanıtılması, dersin işleyişi hakkında bilgi verilmesi programların kurulumu, çalıştırılması ve dosya formatları
2 Kullanılacak programın çalışma ekranınıntanıtımı ve yeni çalışma dosyasıoluşturulması
3 Temel çizim ayar ve araçlarının kullanımı ve görevlerinin anlaşılması
4 Düzenleme araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması
5 2 Boyutlu çizim komutları: Doğrular ve Eğriler
6 Dönüştürme komutları
7 Ara Sınav
8 Ölçülendirme araçlarının kullanımı ve teknik resim hazırlama
9 3 boyutlu çizim komutları
10 Yüzeyler, yüzey düzenleme işlemleri
11 Katı model oluşturma
12 Katı model düzenleme işlemleri
13 Örnek Ürün Çizimi
13 Örnek Ürün Çizimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görselleştirme becerisi ile sunum yapabilme.
Tasarım sürecinde bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilme,
Bilgisayar destekli tasarım programları ile 2 ve 3 boyutlu tasarım görselleştirmesi yapabilme,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Görselleştirme becerisi ile sunum yapabilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım sürecinde bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilme, - - - - - - - - - - - - - - -
Bilgisayar destekli tasarım programları ile 2 ve 3 boyutlu tasarım görselleştirmesi yapabilme, - - - - - - - - - - - - - - -