EN
  • Anasayfa
  • TAS307 Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı II (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAS307 - Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı II TAS307 5 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Görsel destekli sunumlar ile bilrikte teorik bilgi aktarımı. Teorik anlatımların uygulama ile pekiştirilmesi.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet AYDIN
Ders Veren Prof. Dr. Mehmet AYDIN
Amaç

3D Studio Max Programı aracılığı ile üç boyutlu modelleme tekniklerinin anlatılması ve buna bağlı olarak tasarımcı adaylarına üç boyutlu modelleme bilgi ve becerilerini kazandırmak. Öğrencilere, özellikle programın yeterliliklerini ve yeteneklerini öğrenerek doğru modelleme kurgusu oluşturacak seviyeye getirmek.

Ders İçeriği

KeyShot ve 3D Studio Max Programı aracılığı ile üç boyutlu modelleme ve render tekniklerinin anlatılması. Bir tasarımın bilgisayar programları aracılığıyla sayısal ortama aktarılması ve modelleme kurgusunun oluşturulması. Bilgisayar ortamında üç boyutlu düşünce becerilerinin geliştirilmesi ile birlikte bir ürünün üç boyutlu hale getirilmesinde program yetenek ve yeterliliklerine sahip olunması. Render tekniklerinin etkili bir şekilde kullanılması ile birlikte sunum paftalarının hazırlanması. Prototip makinalarının kullanımı ve bilgisayarda çizilen ürünlerin prototip makinalarına aktarımının yapılması.

Ders Kaynakları Dariush Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2014 Essentials
3D Studio Max 2011 Görsel Eğitim Seti, Görüntülü Dershane Yayınları
Levent Bozkurt, 3D Studio Max Modelleme
Todd Daniele , Poly-Modeling with 3ds Max
Nezih Kambur, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 6 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgisayar destekli tasarım programları, programın kurulumu ve çalıştırılması ve dosya formatları
2 Tasarım/çizim programı çalışma ekranının tanıtımı ve yeni çalışma dosyası oluşturulması
3 Çizim araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması
4 Düzenleme araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması
5 Nesne yakalama ve nesne özelliklerini düzenleme işlevlerinin anlaşılması
6 Ölçülendirme araçlarının kullanımı ve işlevlerinin anlaşılması
7 Ara Sınav
8 Sorgu araçlarının kullanımı ve işlevlerinin anlaşılması
9 2 Boyutlu şekiller / 3 boyutlu kütle oluşturma
10 Külteleri değiştirme
11 Örnek ürün çizimi
11 Örnek ürün çizimi
11 Örnek ürün çizimi
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir tasarımın program aracılığıyla sayısal ortama aktarılmasında doğru modelleme kurgusunu oluşturabilecek yeterliliğe ulaşır, Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İki boyutlu bir çizimden üç boyutlu ortama aktarım aracılığı ile üç boyutlu düşünme becerilerini arttırır Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bir tasarımın üç boyutlu ortama aktarılmasında programın yetenek ve yeterliliklerine hakim olur. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Temel modelleme tekniklerinden olan spline ve poligon modelleme yöntemlerine hakim olur, Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
3ds Max programının ara yüz komutlarının, program içindeki yerlerini ve parametrelerinin işlevlerine hakim olur, Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bir tasarımın program aracılığıyla sayısal ortama aktarılmasında doğru modelleme kurgusunu oluşturabilecek yeterliliğe ulaşır, 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 3 3 3 5
İki boyutlu bir çizimden üç boyutlu ortama aktarım aracılığı ile üç boyutlu düşünme becerilerini arttırır 4 5 4 5 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 5
Bir tasarımın üç boyutlu ortama aktarılmasında programın yetenek ve yeterliliklerine hakim olur. 5 3 3 3 3 3 3 4 4 4 5 4 5 4 4
Temel modelleme tekniklerinden olan spline ve poligon modelleme yöntemlerine hakim olur, 5 4 5 4 4 5 3 5 3 5 3 5 3 3 3
3ds Max programının ara yüz komutlarının, program içindeki yerlerini ve parametrelerinin işlevlerine hakim olur, 5 3 5 3 5 3 5 3 5 3 5 3 5 4 5