EN
  • Anasayfa
  • TAS304 Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı III (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAS304 - Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı III TAS304 6 2 + 2 7,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Görsel destekli sunumlar ile bilrikte teorik bilgi aktarımı. Teorik anlatımların uygulama ile pekiştirilmesi.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI
Amaç

Öğrencilerin bilgisayar destekli tasarımda ileri modelleme teknikleri kullanarak güncel görselleştirme tekniklerinden yararlanarak gerçeğe yakın görüntüler oluşturmalarını sağlamaktır. Tasarım sürecinin her aşamasında ürünleri form, renk, doku, malzeme ve ergonomi gibi özellikleriyle oluşturabilmek, alternatiflendirebilmek ve geliştirebilmek bu dersin kazandırması planlanan temel becerilerdendir.

Ders İçeriği

Ürün tasarımında kullanıcı ürün ilişkisi; kullanıcı kriterleri: ergonomik veriler, maliyet; müşteri beğenileri; müşteri profili; hedef kitle; malzeme kullanımı; malzeme ürün uyumu; malzeme kullanıcı ilişkisi; proje uygulamaları: tasarım kriterlerinin belirlenmesi, laboratuvar düzeni içinde değerlendirme yapılır.

Ders Kaynakları 3DMAX yazılımlarına ait kullanıcı kılavuzu kitapları
Dariush Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2014 Essentials
Levent Bozkurt, 3D Studio Max Modelleme
Nezih Kambur, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 6 60
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 3 9
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 175
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 3 boyutlu modelleme programlarının tanıtımı ve kurulumu
2 Model görselleştirme yardımcı programları kurulumu
3 3 Boyutlu Modellerin Diğer Programlara Aktarılması; 3 Boyutlu Model Formatları: 3ds, dxf, iges, lwo, obj
4 Sanal ortamda malzeme kavramı
5 Sanal malzemelerin oluşturulması
6 Sanal Ortamda Işık ve Gölge, Işık Çeşitleri, Sanal Ortamda Aydınlatma Elemanı Çeşitleri
7 Ara Sınav
8 HDR Kavramı, Sanal ortamda sahne tasarımı
9 Görselleştirme ayarları
10 Postprodüksiyon
11 Kamera - derinlik kavramı ve ayarları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Üç boyutlu modellemenin matematiksel altyapısı hakkında bilgi sahibi olacak, temel kavramları öğrenecek
Eskizlerden üç boyutlu modeller yaratabilecek
İleri modelleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak
Çizmiş olduğu modelleri görselleştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacak, Tasarım süreç ve sunumlarında bilgisayar kullanabilme, Dijital analiz ve görselleştirme becerisi geliştirebilme
Üretilebilir formlar yaratabilecek.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Üç boyutlu modellemenin matematiksel altyapısı hakkında bilgi sahibi olacak, temel kavramları öğrenecek - - - - - - - - - - - - - - -
Eskizlerden üç boyutlu modeller yaratabilecek - - - - - - - - - - - - - - -
İleri modelleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak - - - - - - - - - - - - - - -
Çizmiş olduğu modelleri görselleştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacak, Tasarım süreç ve sunumlarında bilgisayar kullanabilme, Dijital analiz ve görselleştirme becerisi geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Üretilebilir formlar yaratabilecek. - - - - - - - - - - - - - - -