EN
  • Anasayfa
  • PZL155 Pazarlama İlkeleri (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
PZL155 - Pazarlama İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama İlkeleri PZL155 2 3 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. İsmail FUNDA
Ders Veren Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Amaç

Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması

Ders İçeriği

Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi

Ders Kaynakları Pazarlama, Doç.Dr.İrfan ÇAĞLAR, Arş.Gör. Sabiha KILIÇ, Nobel Yayınları
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK
Pazarlama, Doç.Dr.İrfgan ÇAĞLAR, Arş.Gör. Sabiha KILIÇ, Nobel Yayınları
pazarlama ilkeler ve yönetimi, editör: Prof. Dr. Zafer Erdoğan
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamanın Tanımı Kavramları ve Gelişimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması
2 Pazarlama Çevresi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
3 Pazar Çeşitleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
4 Pazar Planları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
5 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
6 Mamül/Ürün Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
7 Fiyat Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
8 Ara Sınav/Tutundurma Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
9 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
10 Reklam ve Halkla İlişkiler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
11 Doğrudan Pazarlama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
12 İnternetten Pazarlama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
13 Dağıtım Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
14 Pazarlamada Organizasyon Yapısı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması 4 4 5 3 3 2 2 2 3 4 3 1 1
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması 5 5 4 3 4 2 3 3 3 4 3 1 1
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması 5 5 4 3 4 2 3 2 2 4 3 1 1
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması 4 4 3 3 4 3 3 2 2 3 3 1 1
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar 4 4 3 3 4 3 3 2 2 3 3 1 1