EN
  • Anasayfa
  • TKY103 Toplam Kalite Yönetimi (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TKY103 - Toplam Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toplam Kalite Yönetimi TKY103 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN
Ders Veren
Amaç

Toplam kalitenin temellerini kavrayarak bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamasının yollarını ve önemini öğrenmek Toplam Kalite Yönetimi dersinin amacıdır.

Ders İçeriği

Kalite, Toplam Kalite Kontrolü, kaizen, kalite kontrol öğeleri, toplam kalitenin temelleri, yönetim modelleri, kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri, kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler, ISO 9000, kalite yönetim sistemleri, müşteri odaklılık, kalite politikasının belirlenmesi.

Ders Kaynakları 1- Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK “Toplam Kalite Yönetimi” Ankara, 2010
3- ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993
5- ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001
4- ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002
2- KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Final Final 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları
2 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen) Ders Beyin Fırtınası
3 Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım)
4 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık)
5 Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları
6 TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti
7 Takım Çalışması
8 Proses Yönetimi
9 Örnek Çalışmalar
10 Batı Yönetim Tarzlarıyla Karşılaştırmalar
11 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
11 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak
Toplam Kalitenin temellerini kavramak
Kalite olgusunu kavramak
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek - - - - - - - - - - - - -
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak - - - - - - - - - - - - -
Toplam Kalitenin temellerini kavramak - - - - - - - - - - - - -
Kalite olgusunu kavramak - - - - - - - - - - - - -
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak - - - - - - - - - - - - -