EN
  • Anasayfa
  • MOS204 Halkla İlişkiler (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS204 - Halkla İlişkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkla İlişkiler MOS204 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Amaç

Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.

Ders İçeriği

Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.

Ders Kaynakları PELTEKOĞLU, B.,F. " Halkla İlişkiler Nedir" Beta Yayınları, İstanbul, 2018
OKAY, A. , OKAY, A. " Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul, 2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
80
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
80
Temel Meslek Dersleri
70
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 52
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
2 Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler
3 İşletmelerde Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi
4 İşletmelerde Halkla İlişkiler Bölümünün Faaliyetleri.
5 Halkla İlişkilerde Yönetim Süreci
6 Halkla İlişkiler Yönetiminde Hedef Kitle
7 Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8 Halkla İlişkilerde İmaj Ve İmaj Yönetimi
9 Kriz Yönetiminde Halkla İlişkiler.
10 Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı
11 Halkla İlişkiler Ve Sponsorluk
12 Halkla İlişkiler Ve Sosyal Medya
13 Halkla İlişkiler ve Kurumsal Kültür
14 Halkla İlişkiler ve Lobicilik
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kamular, hedef gruplar ve hedef kitle arasındaki farkları tanımlar.
Bir etkinlik ya da kampanyanın seslendiği hedef kitleyi analiz edebilir. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla ilişkilerde etkinlik yönetim sürecini planlayabilir Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla ilişkiler mesleğinin temel kavramlarını, amaçlarını ve ilkelerini kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Kamular, hedef gruplar ve hedef kitle arasındaki farkları tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Bir etkinlik ya da kampanyanın seslendiği hedef kitleyi analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - -
Halkla ilişkilerde etkinlik yönetim sürecini planlayabilir - - - - - - - - - - - - -
Halkla ilişkiler mesleğinin temel kavramlarını, amaçlarını ve ilkelerini kavrar. - - - - - - - - - - - - -