EN
  • Anasayfa
  • ÇMH207 İnsan Kaynakları Yönetimi (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ÇMH207 - İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Kaynakları Yönetimi ÇMH207 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. İsmail FUNDA
Ders Veren Öğr. Gör. İsmail FUNDA
Amaç

Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

İnsan kaynakları kavramı, iş analizi, iş gücü analizi, insan kaynakları planlaması, oryantasyon, kariyer planlama, ücret ve insan kaynakları bilgi sistemi konularını kapsar.

Ders Kaynakları Sabuncuoğlu Zeyyat İnsan Kaynakları Yönetimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
80
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
80
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
90
Temel Meslek Dersleri
80
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 70
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,75
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramsal Boyut Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
2 İnsan Kaynakları Yönetimi Örgüt Yapısı İçindeki Yeri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
3 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
4 İnsan Kaynakları Yönetimi İş Analizi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
5 İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan Kaynakları Planlaması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
6 İnsan Kaynakları Yönetimi Aday Bulma ve Seçme Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
7 İnsan Kaynakları Yönetimi Aday Bulma ve Seçme Oryantasyon Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
8 İnsan Kaynakları Yönetimi ve Eğitim Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders
9 İnsan Kaynakları Yönetimi Kariyer Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
10 İnsan Kaynakları Yönetimi Performans Değerleme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 İnsan Kaynakları Yönetimi İş Değerleme ve Ücret Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
12 İnsan Kaynakları Yönetimi Disiplin Kavramı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
13 İnsan Kaynakları Yönetimi İşgören Sağlığı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
14 İnsan Kaynakları Yönetimi Bilgi Sistemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İş Analizinin önemini anlar ve uygular. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İş Analizinin önemini anlar ve uygular. 4 3 3 4 3 3 3 4 4 3 4 4 3
İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. 4 4 4 4 3 4 3 4 3 4 4 3 3
İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. 4 4 3 3 4 4 4 3 3 4 4 4 3
Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini bilir. 4 4 3 4 3 4 3 3 3 4 3 3 4
Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. 3 4 3 4 4 3 4 3 4 4 3 4 4