EN
  • Anasayfa
  • ÇMH209 Diksiyon ve Etkili Konuşma I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ÇMH209 - Diksiyon ve Etkili Konuşma I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Diksiyon ve Etkili Konuşma I ÇMH209 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Amaç

Diksiyon tekniklerinin teori ve pratiğine yönelik bilgi ve uygulamalar ile güzel ve etkili konuşma becerisine sahip öğrenciler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Diksiyonla ilgili temel kavramlar, nefes alma ve nefes kontrolü yöntemleri ve alıştırmaları, ünlü ve ünsüz harflerin söylenişleri, ses kavramı ve özellikleri, Türkçe'nin ses özellikleri, tonlama, vurgulama ve duraklama kavramaları, anlatım biçimleri.

Ders Kaynakları Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon/ Sırrı Er
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
60
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
80
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
80
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 3 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Diksiyon kavramı ve tanımı, diksiyonun konuşmadaki önemi
2 Dünya dilleri sınıflandırılması, lehçe, ağız ve şive kavramları
3 Soluk alma ve soluk verme kavramları ve yöntermleri
4 Diyaframa nefes alma ve diyaframda nefes kontrolü alıştırmaları Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Ses kavramı ve özellikleri
6 Tonlama, duraklama ve vurgulama kavramları
7 Türkçe'nin ses özellikleri
8 Ünsüz harflerin söylenişleri
9 Ünlü harflerin söylenişleri
10 Anlatım Biçimleri Ders
11 Anlatım biçimleri metin okuma uygulaması
13 Diksiyon sunum uygulaması Grup Çalışması
13 Diksiyon sunum uygulaması Grup Çalışması
13 Diksiyon sunum uygulaması Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular Ödev / Proje Özel Destek / Yapısal Örnekler Önceden planlanmış özel beceriler
Ses organlarını tanır Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Anlatım biçimlerini öğrenir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular 4 4 3 4 2 5 1 2 1 4 4 1 1
Ses organlarını tanır 3 4 3 4 2 5 2 2 1 4 4 1 1
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir 2 4 3 2 3 5 3 2 2 4 2 2 2
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir 3 4 3 4 2 5 2 2 1 4 4 1 1
Anlatım biçimlerini öğrenir 4 3 3 2 3 5 3 2 2 4 2 1 1