EN
  • Anasayfa
  • ÇMH221 Zaman Yönetimi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ÇMH221 - Zaman Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Zaman Yönetimi ÇMH221 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Ders Veren Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Amaç

Bu derste, toplantı ve zaman kavramları yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklamak, zamanı etkili ve verimli kullanmaya yönelik farkındalık ve beceri kazanabilmek, zamanın israf edilmeden nasıl etkin ve verimli bir şekilde kullanılabileceğini öğrenmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Toplantı kavramı,Toplantının amaçları,Toplantı türleri, Toplantı hazırlıkları, yönetimi ve organizasyonu, Zaman ve zaman yönetimi kavramları, Zaman yönetiminde bireysel ve örgütsel planlama ve toplantılarda zamanı yönetmek konuları hakkında öğrencilere bilgiler verilecektir

Ders Kaynakları John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Final Final 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş
2 Toplantı Kavramı
3 Toplantının Amaçları
4 Toplantı Türleri Ders
5 Toplantı Hazırlıkları
6 Toplantı Yönetimi ve Organizasyonu
7 Zaman Yönetimine Genel Bakış Ders
8 Ara Sınav
7 Zaman Yönetimine Genel Bakış Ders
10 Bireysel Zaman Yönetimi Tartışmalı Ders
11 Uzun Vadeli Hedefleri Tanımlamak Ders
12 Günü Planlamak Tartışmalı Ders
13 İşte Zamanı Etkin Kullanma ve Toplantı Yönetimi Ders
14 örnek olay
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplantının amaç ve türlerini değerlendirebilecek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kendi zaman yönetimini yorumlayabilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toplantı yönetimini ve organizasyonunu açıklayabilecek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toplantı ve zaman yönetimi ile ilgili çözüm önerisi sunabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Zamanı etkili ve verimli kullanabilecek. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Toplantının amaç ve türlerini değerlendirebilecek. - - - - - - - - - - - - -
Kendi zaman yönetimini yorumlayabilecek. - - - - - - - - - - - - -
Toplantı yönetimini ve organizasyonunu açıklayabilecek. - - - - - - - - - - - - -
Toplantı ve zaman yönetimi ile ilgili çözüm önerisi sunabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Zamanı etkili ve verimli kullanabilecek. - - - - - - - - - - - - -