EN
ÇMH222 - Çağrı Merkezleri İçin Temel Satış Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağrı Merkezleri İçin Temel Satış Teknikleri ÇMH222 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Amaç

Satış teknikleri, ikna ve görüşme teknikleri konularını çağrı merkezi hizmet alanlarına uyarlayarak, çağrı merkezi satış temsilcisinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Satış görüşmesi, satışta stratejik fayda aktarımı, müşteriyi dinleme, müşteriye uygun soruları sorma, satışta ikna teknikleri, telefonda satış, hikaye ile satış, ikna ile satış,

Ders Kaynakları Satış Küpü/ Kürşat Tuncel/ Ceres Yayınları/2017/İstanbul
Kişisel Satış Teknikleri/Aypar Uslu/Beta /Yayınları,2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 10 20
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 18 1 18
Final Final 24 1 24
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Satış Görüşmesi Planlaması Ders
2 Satış Görüşmesinde Ön Araştırma Ders Tartışmalı Ders
3 Satış Görüşmesinde Müşteriye Uygun Sorular Sorma Tartışmalı Ders
4 Satış Görüşmesinde Müşteri İtirazları Tartışmalı Ders
5 Satış Görüşmesinde İletişim Kısıtları Ders Tartışmalı Ders
6 Telefonda Satış Kavramı ve Özellikleri Ders Tartışmalı Ders
7 Telefonda Satış ve İkna Teknikleri Tartışmalı Ders
8 Telefonda Satışta Ses Özellikleri ve Müşteri Karşılama - vize sınavı Ders
9 Örnek Satış Görüşmesi Provaları Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
10 Satış Görüşmesi Sunumu Taktikleri ve Konu Belirleme Tartışmalı Ders
11 Satış Görüşmesinde Fırsat Analizi ve Fayda Aktarımı Ders Tartışmalı Ders
13 Satış Görüşmesi Ödev Sunumları Grup Çalışması
13 Satış Görüşmesi Ödev Sunumları Grup Çalışması
13 Satış Görüşmesi Ödev Sunumları Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çağrı merkezindeki hizmet alanları ve satış uygulamaları hakkında beceri sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bir satış temsilcisinin bilmesi gereken satış süreci aşamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Telefonda satış özellikleri ve stratejileri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Satış sunumları ile satışta etkili iletişim ve ikna konularında bilgi ve beceri sahibi olur. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Müşteri tiplerine göre satış görüşmesi tasarımı hakkında beceri sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Çağrı merkezindeki hizmet alanları ve satış uygulamaları hakkında beceri sahibi olur. 5 4 4 5 4 3 4 3 3 5 4 1 1
Bir satış temsilcisinin bilmesi gereken satış süreci aşamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur 5 5 4 5 5 4 4 3 3 5 4 1 1
Telefonda satış özellikleri ve stratejileri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur 5 5 4 4 4 4 3 3 3 5 4 1 1
Satış sunumları ile satışta etkili iletişim ve ikna konularında bilgi ve beceri sahibi olur. 5 4 3 5 4 3 4 4 3 5 4 1 1
Müşteri tiplerine göre satış görüşmesi tasarımı hakkında beceri sahibi olur 5 5 4 4 4 3 3 3 3 4 4 1 1