EN
  • Anasayfa
  • ESM5000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması ESM5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik ve Deneysel Araştırma Geliştirme Çalışmaları
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM Doç. Dr. Sinan TEMEL Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ Prof. Dr. Arslan ÜNAL Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım BAYAZIT Prof. Dr. Mehmet KURBAN Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT
Ders Veren Prof. Dr. Arslan ÜNAL Prof. Dr. Hasan YAMIK Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Doç. Dr. Sinan TEMEL Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Prof. Dr. Mehmet KURBAN Prof. Dr. Oğuz ARSLAN Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL Doç. Dr. Samet ŞAHİN Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım BAYAZIT
Amaç

Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Ders İçeriği

Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Ders Kaynakları Akademik veri tabanları
Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler
Akademik veri tabanları
Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
50
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 13 260
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 48 1 48
Uygulama 1 Uygulama 1 30 1 30
Ödev 1 Ödev 1 24 2 48
Ödev 2 Ödev 2 24 2 48
Toplam İş Yükü (Saat) 532
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Pratik Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması
5 Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
10 Tez konusu gerçekleme çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Seminer Grup Çalışması
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önüne alabilme. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önüne alabilme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5