Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmeye Giriş | İSL101 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, sınıf içi tartışma ve proje sunumları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Amaç |
İşletmelerin ekonomi içerisindeki yerleri, işletme amaçları, işletmeleri etkileyen çevresel faktörler, hukuki yapıları, kuruluş aşaması çalışmaları ve işletme fonksiyonları hakkında yerel ve küresel rekabet şartlarını göz önünde tutarak gerek teorik ve gerekse pratik anlamda öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
İşletme biliminin temel kavram, fonksiyon ve uygulamaları konusunda anlatım, sınıf içi tartışma ve öğrenci projelerinin sunumları. |
Ders Kaynakları |
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Basım Yayım, İstanbul. S. Kadri Mirze, İşletme, Literatür Yayıncılık, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 13 | 13 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmeye Giriş | |
2 | İşletme ve toplum | |
3 | İşletme ve iç çevresi | |
4 | işletme ve dış çevresi | |
5 | girişimcilik | |
6 | işletme ve üretim faktörleri | |
7 | Vize | |
8 | sosyal sorumluluk ve etik | |
9 | birleşmeler ve satınalmalar | |
10 | küreselleşme | |
11 | dış ticaret | |
12 | güncel konular | |
13 | işletme fonksiyonları | |
14 | işletme fonksiyonları 2 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel İşletme Bilgisinin kullanımı | |||
Topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı, yapıcı ve yaratıcı işletmeci olma | |||
Mesleki ve etik anlayışa sahip olma | |||
Mesleğin küresel ve toplumsal etkilerinin bilincinde olma | |||
İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel İşletme Bilgisinin kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı, yapıcı ve yaratıcı işletmeci olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleki ve etik anlayışa sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleğin küresel ve toplumsal etkilerinin bilincinde olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |