EN
  • Anasayfa
  • SBK372 Küreselleşme ve Siyaset (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK372 - Küreselleşme ve Siyaset
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Küreselleşme ve Siyaset SBK372 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren
Amaç

Dersin temel amacı, günümüzde toplumsal ve akademik yaşamın ana tartışma konularından olan küreselleşme ve ulus-devlet olgularını, kuramsal olarak tartışabilmek ve Türkiye’nin bu olgular karşındaki konumunu saptayabilmek için, çeşitli bakış açıları ve yöntemleri kullanabilmeyi sağlamak ve toplumsal gerçekliğin eleştirel olarak açıklanması becerisini edindirmektir.

Ders İçeriği

Öncelikle küreselleşme ve ulus-devlet ilişkileri, ekonomi ve siyasetin etkileşimi gibi konularda ortaya atılan görüşlere değinirken, hem bu görüşlerin gerisinde yatan temel ideolojik yaklaşımları, hem de bu görüşlerin ışığında önemli tartışma noktalarını dile getirmektir. Küreselleşme olgusunun çeşitli boyutları, siyasal, sosyal ve ekonomik açıdan ortaya çıkan sonuçları, küreselleşme ile ilgili ulusal ve uluslararası politika sorunlarının analizi, Türkiye’deki etkileri ve bunlar üzerinde farklı görüş ve tartışmaları incelemektir.

Ders Kaynakları David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix)
David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 122
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
7 Küreselleşme Eleştirileri
11 Büyük Küreselleşme Tartışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Küreselleşme ve Türkiye
12 Küreselleşmeyi Anlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
1 Siyaset Kavramının Tanıtımı
3 Siyasal İktidar ve Sivil Toplum: Bir Yeniden Biçimlendirme mi? Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
3 Küreselleşme ve Dünya Sistemi
13 Egemenlik ve Modern Devlet Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Küreselleşme ve Ekonomi
5 Kalkınma ve Neoliberal Kapitalizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
9 Küreselleşme ve Din
6 Jeopolitik ve Dış Politika Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
2 Küreselleşme Nedir? Küreselleşmenin Boyutları ve Tarihçesi
7 Güvenlik, Çatışma ve Göç Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
4 Küreselleşme ve Ulus-Devlet
14 Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Küreselleşme ve Milliyetçilik
9 Çevre ve Sürdürülebilirlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
10 Küreselleşme ve 11 Eylül Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
11 Büyük Küreselleşme Tartışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Vatandaşlık ve Kimlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
12 Küreselleşmeyi Anlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Kültür ve Medya Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
13 Egemenlik ve Modern Devlet Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Toplumsal Hareketler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
14 Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Yükselen Güçler, Bölgeselleşme ve Yeni Emperyalizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası sorunları küreselleşme sürecinin karakteristik özellikleri doğrultusunda açıklar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küreselleşme sürecini, küreselleşmeyi ortaya çıkaran dinamikleri ve uluslararası ilişkilerin çeşitli alanlarına olan etkisini ve doğurduğu sonuçları kavrar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. - - - - - - - - - - - -
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. - - - - - - - - - - - -
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. - - - - - - - - - - - -
Uluslararası sorunları küreselleşme sürecinin karakteristik özellikleri doğrultusunda açıklar. - - - - - - - - - - - -
Küreselleşme sürecini, küreselleşmeyi ortaya çıkaran dinamikleri ve uluslararası ilişkilerin çeşitli alanlarına olan etkisini ve doğurduğu sonuçları kavrar. - - - - - - - - - - - -
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. - - - - - - - - - - - -
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. - - - - - - - - - - - -
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. - - - - - - - - - - - -
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. - - - - - - - - - - - -
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. - - - - - - - - - - - -