| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Ekonomisi | MLİ301 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı piyasa başarısızlığı ve devletin başarısızlığı çerçevesinde kamu kesiminin ekonomideki işlevlerinin mikro ekonomik analiz imkanlarından faydalanılarak yapılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Kamu ekonomisinin işleyişi, kamu ekonomik faaliyetlerinin kuramsal temelleri ve kamu ekonomisine ilişkin temel ilke ve uygulamaların analizi |
| Ders Kaynakları |
Kirmanoğlu, Hülya (2017), Kamu Ekonomisi Analizi, 6. Bası, İstanbul: Beta.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Ekonomisine Giriş | Ders |
| 2 | Kamu Kesimi Disiplinine Tarihsel Bakış | Ders |
| 3 | Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü | Ders |
| 4 | Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü (Devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Piyasa Ekonomisinin İşleyişi, Ekonomide Etkinlik ve Adalet | Ders |
| 6 | Sosyal Refah Fonksiyonları | Ders |
| 7 | Toplumsal Fayda ve Maliyetlerin Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Sözlü |
| 9 | Piyasa Aksaklıkları ve Devletin Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Kamusal Mallar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | Kamusal Mallar (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Politik Ekonomi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Dışsallıklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 14 | Dışsallıklar (devam) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dışsalıklar hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| kamusal mallar hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Devletin ekonomiye müdahalesi ve kamu ekonomisinin işlevlerini kavrayabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Devletin piyasa ekonomisine müdahale biçimlerini kuramsal olarak açıklayabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dışsalıklar hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| kamusal mallar hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Devletin ekonomiye müdahalesi ve kamu ekonomisinin işlevlerini kavrayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Devletin piyasa ekonomisine müdahale biçimlerini kuramsal olarak açıklayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |