| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Mali Yapısı ve Vergileme | MLİ351 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adil AKINCI (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Adil AKINCI (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İslam ekonomisinin faaliyet alanını ve öneminin tanımlanarak alternatif bir sistem olarak tartışmasının yapılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
İslam ekonomisinin mantığı, işleyişi, temel düzeni ve günümüz ekonomilerle karşılaştırılması |
| Ders Kaynakları |
Ahmet Tabakoğlu, İslam İktisadına Giriş, Dergah Yayınları,İstanbul
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 7 | 1 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ortaçağ İslam Devletlerinin Ekonomik ve İdari Yapıları | |
| 2 | Ortaçağ İslam Devletlerinde Kamu Gelirleri ve Kamu Harcamaları | |
| 3 | Müslümanlardan Alınan Vergiler | |
| 4 | Gayrimüslimlerden Alınan Vergiler | |
| 5 | Borçlanma ve Diğer Bazı Gelirler | |
| 6 | Kamu Harcamaları | |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 8 | Osmanlı Devleti'nde Ekonomik ve İdari Yapı | |
| 9 | Osmanlı Devleti'nde Kamu Gelirleri ve Kamu Harcamaları | |
| 3 | Müslümanlardan Alınan Vergiler | |
| 4 | Gayrimüslimlerden Alınan Vergiler | |
| 5 | Borçlanma ve Diğer Bazı Gelirler | |
| 6 | Kamu Harcamaları | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dünya tarihi açısından çok önemli yere sahip Osmanlı Devleti mali uygulamaları hususunda yargıda bulunmak. | |||
| Devletin farklılaşan fonksiyonlarını mali açıdan sınıflayarak kamusal hizmet finansmanının nasıl yapıldığını teşhis etmek. | |||
| Osmanlı Devletinin uyguladığı özgün mali modellerin başarı/başarısızlığının neden ve sonuçlarını özetlemek. | |||
| Devletin temel mali fonksiyonlarını(görevlerini) tanımlamak. | |||
| İslam inançları açısından tarihi mali sistemlerin mali uygulamalarını örneklerle açıklamak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |