| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çevre Ekonomisi | IKT352 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çevre sorunlarının ekonomik analizini yapmak |
| Ders İçeriği |
Çevre sorunları ve çevre sorunlarının ekonomik etki ve sonuçları |
| Ders Kaynakları |
Hasan Ertürk, Çevre Bilimleri, 2009
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Çevre Kirliliğinin sınıflandırılması: Nedenleri ve Etkileri | |
| 2 | Ekonomik büyüme ve çevre koruma | |
| 3 | Çevre sorunlarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisi | |
| 4 | Çevre kirlenmesinin ekonomik analizi ve toplumsal refah üzerindeki etkileri | |
| 5 | Çevre Kirliliğini önleme harcamalarını ve toplumsal refah | Ders |
| 6 | Piyasa ekonomisinde çevre kirlenmesinin anlamı | |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Optimum kirlenme düzeyi: Kirlenmenin zararı ve kontrol maliyetleri | |
| 9 | Alternatif Politika araçları | |
| 10 | Parasal araçları: Kirlilik vergileri ve sübvansiyonlar | |
| 11 | Destekleyici Politika araçları | |
| 12 | Dünyadaki çevreci akımlar | Ders |
| 13 | Türkiye’deki çevreci akımlar ve çevre politikaları | |
| 14 | Çevrenin uluslar arası düzeyde önem kazanmasının nedenleri ve Birleşmiş Milletler faaliyetleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çevre sorunlarına hakim olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çevre sorunlarının ekonomik sonuçlarını analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Analiz yapabilmek, sorunlara çözüm önerisi sunabilme, politika üretebilme yeteneğini kazanmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplumsal disiplin ve sosyal sorumluluk yeteneği kazanmak ve öğrenilen teorik ve diğer bilgileri, güncel hayatta kullanarak, üstlendiği sosyal sorumluluğun gereğini yerine getirme anlayışı kazanmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye ve dünyadaki çevre sorunlarına yönelik uygulamaları takip edebilmek, görsel ve yazılı kaynakları takip edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çevre sorunlarının parasal sonuçlarını değerlendirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre sorunlarına hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çevre sorunlarının ekonomik sonuçlarını analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Analiz yapabilmek, sorunlara çözüm önerisi sunabilme, politika üretebilme yeteneğini kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toplumsal disiplin ve sosyal sorumluluk yeteneği kazanmak ve öğrenilen teorik ve diğer bilgileri, güncel hayatta kullanarak, üstlendiği sosyal sorumluluğun gereğini yerine getirme anlayışı kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye ve dünyadaki çevre sorunlarına yönelik uygulamaları takip edebilmek, görsel ve yazılı kaynakları takip edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çevre sorunlarının parasal sonuçlarını değerlendirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |