| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uluslararası Sermaye Hareketleri ve Finansal Krizler | IKT481 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze ders anlatımı, soru-cevap |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Uluslararası Sermaye Hareketlerinin tanımı, tarihsel gelişimi, nedenleri ve sonuçlarının anlaşılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Uluslararası Sermaye Hareketliliğine izin veren ekonomik yapının tarihsel oluşumu ve bu yapının büyüyerek gelişmesini sağlayan faktörlerin açıklanrak ülke ekonomilerine olan etkileri belirtilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Finansal Krizler Erken Uyarı Sistemleri ve 2008 Krizi İçin TR-ABD Örneği
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Krizlerin Tanımı ve Finansal Krizleri Anlayabilmek İçin Bilinmesi Gereken Kavramalar | |
| 2 | Finansal Krizlerin Teorik Alt Yapısı | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Döviz (Para) ve Bankacılık Krizleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | 1. Nesil Krizler- Latin Tipi Kriz Modelleri | |
| 5 | 1982 Meksika Krizi | |
| 6 | 1994 Türkiye Ekonomik Krizi | |
| 7 | İkinci Nesil Ekonomik Krizler | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | AVRUPA DÖVİZ KRİZİ (ERM) | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | 1994 Meksika Krizi | |
| 11 | Üçüncü Nesil Krizler | |
| 12 | 1997 Asya Ekonomik Krizi | |
| 13 | 2008 ABD Ekonomik Krizi ve Dünyaya Yansımaları | |
| 14 | FİNAL SINAVI |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sermaye akımlarının ekonomik etkilerini öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sermaye Hareketlerinin Küresel Finansal Krizler Üzerindeki Etkisi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Küreselleşme ve Ekonomik Etkileri | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Küreselleşme ve sermaye akımları arasındaki ilişkiyi anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Finansal Liberilaziasyon örnek çalışmalar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Sermaye akımlarının ekonomik etkilerini öğrenmek | |||
| Sermaye Hareketlerinin Küresel Finansal Krizler Üzerindeki Etkisi | |||
| Küreselleşme ve Ekonomik Etkileri | |||
| Küreselleşme ve sermaye akımları arasındaki ilişkiyi anlamak | |||
| Finansal Liberilaziasyon örnek çalışmalar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sermaye akımlarının ekonomik etkilerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sermaye Hareketlerinin Küresel Finansal Krizler Üzerindeki Etkisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Küreselleşme ve Ekonomik Etkileri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Küreselleşme ve sermaye akımları arasındaki ilişkiyi anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Finansal Liberilaziasyon örnek çalışmalar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sermaye akımlarının ekonomik etkilerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sermaye Hareketlerinin Küresel Finansal Krizler Üzerindeki Etkisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Küreselleşme ve Ekonomik Etkileri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Küreselleşme ve sermaye akımları arasındaki ilişkiyi anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Finansal Liberilaziasyon örnek çalışmalar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |