Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Yaşamına Hazırlık | IKT477 | 7 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve online eğitim. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri gibi konularda yeni kazanımlar sağlama. |
Ders İçeriği |
Görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019
Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019 Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kariyer ile ilgili tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
2 | Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
3 | Kariyer geliştirme kuramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Kariyer yönetim uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
5 | Kariyer yönetim araçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
6 | Kariyer sorunları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
7 | Aday sağlama yolları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
8 | Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
9 | İş arama kanalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
10 | CV hazırlama ve iş görüşmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Yeni kariyer yaklaşımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Girişimcilik ve kariyer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
14 | Genel değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |