| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye'nin İdari Yapısı | SBK473 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kamu yönetiminin önemli bir bölümünü oluşturan mahalli idarelerin teorik arka planını ve dayandığı değerleri ele almak. |
| Ders İçeriği |
Ülkemizdeki mahalli İdare birimlerini görev, yetki, kuruluş, örgüt yapısı, teşkilatı, mali yapısı, yönetimler arası ilişkiler vb. bütün yönleri ile incelemektir. |
| Ders Kaynakları |
Birgül Ayman Güler, Türkiye nin Yönetimi: Yapı, İmge, Ankara, 2010.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 2 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Merkezden yönetim ve yerinden yönetim, merkezden ve yerinden yönetimin özellikleri, yararları, sakıncaları. | Ders |
| 2 | İdareyi etkileyen anayasal ilkeler | Ders |
| 3 | Türkiye'nin Yönetsel Örgütlenmesi | Ders |
| 4 | Cumhurbaşkanlığı Örgütlenmesi | Ders |
| 5 | Başbakanlık Örgütlenmesi | Ders |
| 6 | Bakanlar ve Bakanların İdari Yapısı | Ders |
| 7 | Merkezdeki Yardımcı Kuruluşlar: Milli Güvenlik Kurulu, Devlet Planlama Teşkilatı | Ders |
| 8 | Merkezdeki Yardımcı Kuruluşlar: Danıştay ve Sayıştay'ın yönetsel örgütlenmesi | Ders |
| 9 | Merkezi Yönetimin Taşra (Çevre) Örgütü | Ders |
| 10 | Doğrudan merkeze bağlı taşra kuruluşlarının Türkiye nin yönetsel yapısı içindeki yeri | Ders |
| 11 | İl Genel Yönetiminin Yapısı: Vali, İl Müdürleri, İl İdare Kurulu | |
| 12 | İlçe Yönetiminin yönetsel yapısı | |
| 14 | Türkiye'de kamu yönetiminin denetlenmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türk kamu yönetimini yapısal olarak sınıflandırabilme | |||
| Türk kamu bürokrasisini yorumlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk kamu yönetimini yapısal olarak sınıflandırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk kamu bürokrasisini yorumlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |