Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye - Avrupa Birliği Entegrasyon Süreci | SBK481 | 7 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Avrupa Birliği tarihinin genel bir değerlendirmesi, Birliğin evrilen anlaşma sistemi, siyasi kurumları, karar-alma süreçleri ve temel politikalarını incelemektir. Derste, kurumsal yapılanma seçenekleriyle ilgili konular, Avrupa Birliği üye devletleri ve kurumlarının tercih ve önceliklerinden hareketle Birliğin politikaları ve genişlemesi ile değişen uluslararası koşullar ayrıntılarıyla irdelenecektir. |
Ders İçeriği |
Türkiye siyaseti, Avrupa siyaseti. |
Ders Kaynakları |
Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)
Şaban ÇALIŞ; Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Nobel Yayınevi 2008 Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları) Şaban ÇALIŞ; Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Nobel Yayınevi 2008 Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
40
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | AB'ye Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | AB'yi Anlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Üç Topluluklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Avrupa Ekonomik Entegrasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Entegrasyonun Önündeki Engeller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Yeniden Entegrasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Topluluklardan AB'ye | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Birlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Genişleme Süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Genişleme Sürecinin Sonu? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | AB'nin Geleceği Tartışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | AB'nin Zorlukları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | AB-Türkiye İlişkilerinin Tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | AB-Türkiye Müzakereleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa Birliği tarihindeki önemli dönüm noktalarını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gelişen antlaşma yapısını anlatabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
AB'nin farklı kurumlarını anlatabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa bütünleşme sürecini farklı teorik bakışlardan açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa üye ve aday ülkelerinin siyasi yapılarını karşılaştırabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği tarihindeki önemli dönüm noktalarını tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişen antlaşma yapısını anlatabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
AB'nin farklı kurumlarını anlatabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Avrupa bütünleşme sürecini farklı teorik bakışlardan açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Avrupa üye ve aday ülkelerinin siyasi yapılarını karşılaştırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |