EN
  • Anasayfa
  • İSL204 Yöneylem Araştırması (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSL204 - Yöneylem Araştırması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yöneylem Araştırması İSL204 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren Doç. Dr. Nur Kuban TORUN
Amaç

Yöneylem araştırması modellerini geliştirip, işletmelerin üretim, pazarlama, finans gibi alanlarında uygulanması konusunda teorik ve uygulamalı örnekler vermektir.

Ders İçeriği

Yöneylem araştırmasının gelişimi ve özellikleri.Doğrusal programlamaya giriş. Matematik modelleme ve bu modellerin kavramsal yapıları ve işletmeler için uygulanması. Grafik çözüm. Simpleks yöntemi ve dual simpleks metodu. Dualite analizi ve duyarlılık analizi. Ulaştırma ve atama problemleri ve çözüm yöntemleri. Oyun teorisi.

Ders Kaynakları "Yöneylem Araştırması" Mehpare Timor
"Yöneylem Araştırması" A.H. Taha
"Yöneylem Araştırması" Ahmet Öztürk
Yöneylem araştırmasına giriş, Gerald J. Lieberman, Frederick S Hillier
Yöneylem araştırması: uygulamalar ve algoritmalar, Wayne L. Winston
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Final Final 9 1 9
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yöneylem araştırmasına giriş ve tarihçesi Ders
2 Simpleks algoritması Ders
3 Büyük M yöntemi ve İki aşamalı yöntem Ders
4 Duyarlılık analizi Ders
5 Dualite (ikillik) Ders
6 Ulaştırma Problemleri Ders
7 Atama ve Ağ Problemleri Ders
8 Tamsayılı Programlama Ders
9 Dal-sınır algoritması Ders
10 Excel çözücüsü-GAMS uygulamaları Ders
11 Doğrusal programlama- Tamsayılı programlama ileri modeller Ders
12 Doğrusal olmayan programlama giriş Ders
13 Bisection, Newton, Gardyan arama, Karush-Kunh-Tucker Ders
13 Aktarmalı Taşımacılık, Gezen Satıcı Problemleri
14 Genel tekrar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yöneylem araştırmasının uygulama alanlarını bilme ve uygulamadan örnekleri tanıyabilme Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mühendislik problemlerinin çözümü için doğrusal programlama ve tamsayılı programlama modelleri oluşturabilme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Doğrusal programlama modellerini simpleks algoritmasıyla çözebilme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Duyarlılık- dualite konularına hakim olma ve uygulama Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tamsayılı programlama modellerini anlama ve çözebilme- doğrusal olmayan modellemeye giriş yöntemleri anlayabilme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yöneylam araştırmasının uygulama alanlarını bilme ve uygulamadan örnekleri tanıyabilme Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mühendislik problemlerinin çözümü için doğrusal programlama ve tamsayılı programlama modelleri oluşturabilme Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğrusal programlama modellerini simpleks algoritmasıyla çözebilme Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Duyarlılık- dualite konularına hakim olma ve uygulama Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tamsayılı programlama modellerini anlama ve çözebilme- doğrusal olmayan modellemeye giriş yöntemleri anlayabilme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yöneylem araştırmasının uygulama alanlarını bilme ve uygulamadan örnekleri tanıyabilme - - - - - - - - - - - -
Mühendislik problemlerinin çözümü için doğrusal programlama ve tamsayılı programlama modelleri oluşturabilme - - - - - - - - - - - -
Doğrusal programlama modellerini simpleks algoritmasıyla çözebilme - - - - - - - - - - - -
Duyarlılık- dualite konularına hakim olma ve uygulama - - - - - - - - - - - -
Tamsayılı programlama modellerini anlama ve çözebilme- doğrusal olmayan modellemeye giriş yöntemleri anlayabilme - - - - - - - - - - - -
Yöneylam araştırmasının uygulama alanlarını bilme ve uygulamadan örnekleri tanıyabilme - - - - - - - - - - - -
Mühendislik problemlerinin çözümü için doğrusal programlama ve tamsayılı programlama modelleri oluşturabilme - - - - - - - - - - - -
Doğrusal programlama modellerini simpleks algoritmasıyla çözebilme - - - - - - - - - - - -
Duyarlılık- dualite konularına hakim olma ve uygulama - - - - - - - - - - - -
Tamsayılı programlama modellerini anlama ve çözebilme- doğrusal olmayan modellemeye giriş yöntemleri anlayabilme - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -