EN
  • Anasayfa
  • İSL204 Yöneylem Araştırması (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSL204 - Yöneylem Araştırması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yöneylem Araştırması İSL204 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren Doç. Dr. Gözde KOCA
Amaç

Yöneylem araştırması modellerini geliştirip, işletmelerin üretim, pazarlama, finans gibi alanlarında uygulanması konusunda teorik ve uygulamalı örnekler vermektir.

Ders İçeriği

Yöneylem araştırmasının gelişimi ve özellikleri.Doğrusal programlamaya giriş. Matematik modelleme ve bu modellerin kavramsal yapıları ve işletmeler için uygulanması. Grafik çözüm. Simpleks yöntemi ve dual simpleks metodu. Dualite analizi ve duyarlılık analizi. Ulaştırma ve atama problemleri ve çözüm yöntemleri. Oyun teorisi.

Ders Kaynakları "Yöneylem Araştırması" Mehpare Timor
"Yöneylem Araştırması" A.H. Taha
"Yöneylem Araştırması" Ahmet Öztürk
Yöneylem araştırmasına giriş, Gerald J. Lieberman, Frederick S Hillier
Yöneylem araştırması: uygulamalar ve algoritmalar, Wayne L. Winston
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Final Final 9 1 9
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yöneylem Araştırmasının Tarihçesi, Tanımı Ve Önemi Ders Problem Çözme
2 Doğrusal Programlamaya Giriş Ders Problem Çözme
3 Doğrusal programlama problemleri ve modelleme örnekleri, doğrusal programlama modelinin uygulandığı alanlar ile ilgili bazı örnekler Ders Problem Çözme
4 Doğrusal programlama problemleri ve modelleme örnekleri Ders Problem Çözme
5 Doğrusal programlama problemlerinin grafik yöntemle çözümü Ders Problem Çözme
6 Doğrusal programlama problemlerinde özel durumlar Ders Problem Çözme
7 Simpleks yöntemi Ders Problem Çözme
8 Arasınav Problem Çözme
7 Simpleks yöntemi Ders Problem Çözme
7 Simpleks yöntemi Ders Problem Çözme
11 Dualite ve Duyarlılık analizi Ders Problem Çözme
12 Ulaştırma modelleri Ders Problem Çözme
12 Ulaştırma modelleri Ders Problem Çözme
14 Atama problemleri Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğrusal Programlama (DP)'da model kurmaya ilişkin çeşitli kavramları tanımlayabilirler. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kullanılan çeşitli DP modellerini birbirinden ayırt edebilirler.
Belirlenen bir sektör (problem) için uygun DP modelini hazırlayabilirler.
Kurulan DP modelinin gerçek duruma uygunluğunu irdeleyebilirler
Kullanılan DP modelinin eksikliklerini giderecek yeni bir model oluşturabilirler.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Doğrusal Programlama (DP)'da model kurmaya ilişkin çeşitli kavramları tanımlayabilirler. 1 1 - - - - - - - - - -
Kullanılan çeşitli DP modellerini birbirinden ayırt edebilirler. - - - - - - - 0 - - - -
Belirlenen bir sektör (problem) için uygun DP modelini hazırlayabilirler. - - - - - - - 0 - - - -
Kurulan DP modelinin gerçek duruma uygunluğunu irdeleyebilirler - - - - - - - 0 - - - -
Kullanılan DP modelinin eksikliklerini giderecek yeni bir model oluşturabilirler. - - - - - - - 0 - - - -
Ortalama Değer 0,2 0,2 - - - - - 0 - - - -