EN
  • Anasayfa
  • YBS101 Temel Bilgi Teknolojileri (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
YBS101 - Temel Bilgi Teknolojileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Bilgi Teknolojileri YBS101 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Prof. Dr. Tolga TORUN
Amaç

Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama, internet kullanımı). Temel bilgisayar bilgisi verilerek ve uygulama yaptırılarak öğrencilerin bilgisayarı daha etkin kullanmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Temel bilgisayar bilgileri, Windows, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, İnternet kullanımı.

Ders Kaynakları DOĞU, Ali Haydar, Temel Bilgisayar, Derya Kitabevi, Trabzon, 2007.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
5
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
1
Destek Dersleri
5
Ek Dersler
1
Kategori
1
Mesleki Seçmeli Dersler
1
Temel Meslek Dersleri
5
Uygulama Dersleri
5
Uzmanlık / Alan Dersleri
1
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
1
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 13 39
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 13 39
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 13 13
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 5 5
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 390
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 15,29
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriği tanıtımı Tartışmalı Ders
2 Bilgisayar kavramları Tartışmalı Ders
3 İşletim Sistemleri Tartışmalı Ders
4 Kelime işlem programlarına giriş Tartışmalı Ders
5 Kelime işlem programlarında metin işlemleri Tartışmalı Ders
6 Kelime işlem programlarında nesneler Tartışmalı Ders
7 Elektronik hesap tablolarına giriş Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav
9 Elektronik hesap tabloları- formüller Problem Çözme
10 Elektronik hesap tablolarında grafik üretme Vaka Çalışması
11 Sunu hazırlama Vaka Çalışması
12 Quiz Vaka Çalışması
13 E-mail yazımı Vaka Çalışması
14 CV hazırlama Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kelime işlem programları, elektronik hesap tabloları ve sunum programlarını etkin bir şekilde kullanabilir
Metin yazım programını öğrenir ve uygulayabilir. Yazılı Sınav Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Temel işletim sistemi ayarlarını yapabilir ve dosyalarını yönetebilir
Temel bilişim kavramlarını tanımlayabilir.
Bilgisayar donanımlarını tanımlayabilir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kelime işlem programları, elektronik hesap tabloları ve sunum programlarını etkin bir şekilde kullanabilir 5 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
Zararlı yazılımlar ve kötü niyetli kullanıcıların kullandığı yöntemleri tanıyabilir ve temel seviyede bunlardan korunabilir. 5 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1
Temel işletim sistemi ayarlarını yapabilir ve dosyalarını yönetebilir 5 1 1 1 1 1 3 1 1 5 1 1
Temel bilişim kavramlarını tanımlayabilir. 5 1 1 1 1 1 1 1 5 2 1 1
Bilgisayar donanımlarını tanımlayabilir. 5 1 1 1 1 1 1 1 5 3 1 1
Ortalama Değer 5 1 1 1 1 1 2,2 1 3,4 2,4 1 1