Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Yönetim | İSL302 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin finansal karar alma alanlarında bilimsel hareket etmesi ve çalıştığı işletme veya kamu kuruluşlarında etkin ve verimlilik bilincinin yaygınlaşmasına katkıda bulunması . Finans yöntemlerini uygulayarak işletmenin karlılığını yükseltmek veya kamu kuruluşlarında toplumsal kaynakların etkin kullanımını sağlayarak toplumsal yarar sağlamak dersin öncelikli amacıdır. Hedef ulusal finansal bilgi eksikliğini gidererek ülkemizin topyekün kalkınması ve mezun öğrencinin istihdamı ve refah düzeyinin yüksek olmasıdır. |
Ders İçeriği |
İşletmelerde finansal yönetim çerçevesinde sağlıklı finansal yapı oluşturmak, sürdürülebilirliği sağlamak ve farklı yatırımlar karşısında optimal kararları verebilmek. |
Ders Kaynakları |
Finansal Yönetim, S. BÜKER, R. AŞIKOĞLU, G.SEVİL, 2011
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Yönetimin Tanımı ve Amacı | |
2 | Faiz Hesaplamaları | |
3 | Risk ve Beklenen Getiri | |
4 | Finansal Analizde Oranlar | |
5 | Finansal Analizde Fon Akım Tablosu | |
6 | Finansal Planlamada Orta ve Uzun Vadeli Finansal Tahminler | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Bütçeler | |
9 | Kar Planlaması ve Kontrol | |
10 | Çalışma Sermayesi Yönetimi | |
11 | Sermaye Bütçelemesi | |
12 | Borçlanma Politikası ve Kısa Vadeli Finansman | |
14 | Finansal Teknikler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerin Finans Fonksiyonu Öğrenir. | |||
Farklı Durumlarda Farklı Yatırım Kararlarını Analiz Eder. | |||
Finansal Yönetimin temel kavramlarını bilir. | |||
Finanasal Tekniklerin İşleyişini Kavrar | |||
Net İşletme Sermayesi, Stok, Alacaklar ve Nakit Yönetimi bilincine erişir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerin Finans Fonksiyonu Öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı Durumlarda Farklı Yatırım Kararlarını Analiz Eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal Yönetimin temel kavramlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finanasal Tekniklerin İşleyişini Kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Net İşletme Sermayesi, Stok, Alacaklar ve Nakit Yönetimi bilincine erişir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |