| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Örgütsel Davranış | İSL457 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İşletmelerde örgütsel davranış kapsamı içinde yer alan; iş tatmini, çeşitlilik, örgüt kültürü, çatışma ve stres yönetimi, kişilik ve değerler, motivasyon, grup davranışı, takımlar, iletişim, liderlik, güç ve politika, örgüt yapısı, İKY uygulamaları, müzakere konularında bilgi sahibi yapmaktır. |
| Ders İçeriği |
Örgütsel davranış bir örgüt içerisindeki bireylerin, grupların ve yapıların örgüt üzerindeki etkilerini inceler ve elde ettiği bilgileri örgütün daha verimli çalışması için kullanır. Özellikle üretkenliğin nasıl geliştirilebileceği; iş devamsızlığı, çalışan devir oranı ve memnuniyetinin nasıl arttırılabileceği konularına yoğunlaşır. ÖD yöneticilerin insan ilişkilerini geliştirebilmeleri için çeşitli önerilerde bulunur. Farklı ülke uygulamalarını görerek çalışanların geliştirilmesi, iş-yaşam dengelerinin kurmalarında yardımcı olarak çalışan kalite ve üretkenliği arttırıcı değişkenleri ve etik değerler ile iletişim becerilenin önemini vurgulamaktır. |
| Ders Kaynakları |
Stephan Robbins ve Timothy A. Judge. Örgütsel Davranış , Nobel Akademik Yayıncılık
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Örgütsel davranış kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Örgütlerde Çeşitlilik | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Tutumlar ve İş Tatmini | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Duygular ve Duygu Durumlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Kişilik Ve Değerler | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Motivasyon Temelleri ve Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara imtihan ve Motivasyon Teorileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | ÖD ve Liderlik | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Örgüt Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Örgütlerde çatışma ve müzakere | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | İnsan Kaynakları Politikaları ve Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Örgütlerde güç ve politika | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Örgütsel değişim ve Stres Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Örgüt içerisindeki iş tutumlarını ve ilgili değişkenleri açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Motivasyon, İş Tatmini ve Liderlik, Örgüt Kültürü, Stres ve Çatışma Yönetimi konularını açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Birey, Grup ve Örgüt düzeyinde ilgili konulara hakim olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Örgütsel davranış kavramını ve içerdiği disiplinleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Örgüt içinde birey ve kişilik kavramlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Örgüt içerisindeki iş tutumlarını ve ilgili değişkenleri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Motivasyon, İş Tatmini ve Liderlik, Örgüt Kültürü, Stres ve Çatışma Yönetimi konularını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Birey, Grup ve Örgüt düzeyinde ilgili konulara hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Örgütsel davranış kavramını ve içerdiği disiplinleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Örgüt içinde birey ve kişilik kavramlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |