| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Girişimcilik ve İş Kurma | İSL471 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Girişimci ve Girişimcilik kavramlarını açıklayarak, iş kurma süreci ve iş planı hazırlama konularında bilgi sahibi yapmaktır. |
| Ders İçeriği |
Girişimcilik kavramı, girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temelleri, girişimcilik türleri,işlevleri süreci, iş planı. |
| Ders Kaynakları |
Başar, Mehmet, vd., Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1955, Eskişehir, 2013.
Ürper, Yılmaz, vd., Girişimcilik ve İş Kurma, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1525, Eskişehir, 2013. Yalama, Abdullah, vd., Girişim Finansmanı, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1467, Eskişehir, 2013. Girişimcilik ve KOBİLER (Kavramlar,Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Editör: B. Zafer, Erdoğan, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2012. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Girişimcilik Kavramı ve Çeşitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 2 | Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 3 | Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 3 | Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 5 | İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 5 | İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 7 | Girişimcilikte İş Modeli Tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 8 | Girişimcilik İklimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 9 | Franchising ve İşletme Satın Alma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 10 | İş Planı Örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 11 | İş Planı Hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 11 | İş Planı Hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 13 | İş Kurma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 14 | Girişimin Sonlanması: Tasfiye, İflas ve Birleşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Girişimcilik kavramını ifade eder. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| İş kurma sürecini tanımlar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Risk analizi yapabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Pazarlama, üretim, finans ve yönetim planlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Girişimcilik türlerini, işlevlerini ve sürecini açıklar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| İş kurma sürecini tanımlayabilecek. | |||
| İş planı örneği yapar ve değerlendirilmesi sürecini ifade edebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Girişimcilik kavramını ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş kurma sürecini tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Risk analizi yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Pazarlama, üretim, finans ve yönetim planlarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Girişimcilik türlerini, işlevlerini ve sürecini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş kurma sürecini tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş planı örneği yapar ve değerlendirilmesi sürecini ifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |