| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel İletişim Bilgisi | YBS104 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Osman AKARSU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, iletişim alanındaki genel kavramlar, iletişim türleri ve becerileri konularında öğrencileri bilgilendirmektir |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında iletişim; iletişim türleri, becerileri boyutlarıyla ele alınmaktadır. Ders içeriği olarak ise, iletişim tanımından başlanarak, iletişim öğeleri, türleri ve ağırlıklı olarak beceriler üzerinde durulmakta, bu çerçevede kişisel/içsel, kişilerarası, kurumsal ve kitle iletişimi ile sözel, yazılı ve sözsüz iletişim becerilerini etkin bir biçimde kullanma yolları vb. iletişim alt dallarına ilişkin konular ele alınmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Doğan Cüceloğlu, Yeniden İnsan İnsana, Sistem Yayıncılık, 2007
Müjde Ker- Dincer, İş ve Sosyal Ortamlarda Kişisel İmaj, Alfa Yayıncılık, 2002.lir. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 1 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 1 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 12 | 1 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim Teorileri ve Modelleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Etkili İletişim: İletişim Problemleri ve Çözüm Yolları | Tartışmalı Ders |
| 3 | İletişim Türlerinden Kişisel İletişim: Özgüven, Öz-saygı, Öz-farkındalık | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kişisel iletişimde karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm öneriler | Tartışmalı Ders |
| 5 | İletişim Türlerinden Kişilerarası İletişim: İletişim ve Algılama | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kişilerarası İletişimde algılama temelli iletişim sorunlarının üstesinden gelebilme becerisi geliştirme | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Kişilerarası iletişimde dinleme ve cevap verme becerisi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kurumsal İletişim: Tanımı, Biçimleri | Tartışmalı Ders |
| 10 | Kitle İletişimi: Tanımı, Türleri ve modelleri | Tartışmalı Ders |
| 11 | Sözel iletişim becerileri: Sunum Becerisi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Yazılı iletişim becerileri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Sözsüz iletişim becerileri | |
| 14 | İş ve Sosyal Ortamlarda İletişim Becerilerinin Yansımaları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişim türlerini (içsel/kişisel, kişilerarası, kurumsal ve kitle) ve becerilerini (sözel, yazılı, sözsüz) öğrenerek, iletişim disiplini ile ilişkili disiplinler arasındaki bağları gözlemler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Eğitim ve iş hayatı boyunca başvuracağı temel iletişim konularını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İletişim alanına ilişkin tanımları öğrenerek, temel ve modelleri tanımlar, söz konusu tanımları ve kavramları birbirleriyle ilişkilendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İletişim sorunlarını tanımlar, analiz eder, çözümler, stratejik düşünme becerisini geliştirir ve fikirlerini bu çerçevede ifade edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İletişim alanına ilişkin öğrendiklerini iş ve sosyal ortamlarda etkin bir biçimde, etik ilkeler çerçevesinde ve gündemi takip ederek kullanıp yönetebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim türlerini (içsel/kişisel, kişilerarası, kurumsal ve kitle) ve becerilerini (sözel, yazılı, sözsüz) öğrenerek, iletişim disiplini ile ilişkili disiplinler arasındaki bağları gözlemler. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Eğitim ve iş hayatı boyunca başvuracağı temel iletişim konularını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | ;
| İletişim alanına ilişkin tanımları öğrenerek, temel ve modelleri tanımlar, söz konusu tanımları ve kavramları birbirleriyle ilişkilendirir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| İletişim sorunlarını tanımlar, analiz eder, çözümler, stratejik düşünme becerisini geliştirir ve fikirlerini bu çerçevede ifade edebilir. | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | ;
| İletişim alanına ilişkin öğrendiklerini iş ve sosyal ortamlarda etkin bir biçimde, etik ilkeler çerçevesinde ve gündemi takip ederek kullanıp yönetebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | 3,8 | 3,4 | 4 | 3,6 | 3,8 | 3,6 | 3,2 | 3 | 3,6 | 3,6 | 4 |