Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sistem Analizi ve Tasarımı | YBS201 | 3 | 3 + 0 | 7,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
Amaç |
Bu ders, bilişim sistemlerinin analizi ve tasarımına yönelik temel kavramları öğretirken, öğrencilerin sistem geliştirme süreçlerini bütüncül bir bakış açısıyla kavramalarını amaçlar. Karmaşık bilişim sistemlerinin değerlendirilmesi ve baştan sona dizayn edilip geliştirilebilmesi için gerekli bilgi, yöntem ve teknikler ile aşinalık sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Bir bilişim sistemi geliştirme sürecinde uygulanması gereken adımların Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü çerçevesinde incelenmesi ve diğer sistem geliştirme süreç modelleri gibi konulara odaklanarak uygulamalı çalışmalar ve öğrenci sunumları ile desteklenecektir. Öğrenciler gruplar halinde gerçek hayatta kullanılan veya kullanılabilecek bir sistemi, derste anlatılacak safhaları izleyerek analiz edecek ve geliştireceklerdir. |
Ders Kaynakları |
Silahtaroğlu, G. (2014). Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliğinde Sistem Analizi ve Tasarımı. Papatya Yayıncılık
H. Gökçen (2011), Yönetim Bilgi/Bilişim Sistemleri: Analiz ve Tasarım Systems Analysis and Design, 9/E, Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 22 | 1 | 22 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,51 | |||
AKTS | 7,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş:Sistem Yaklaşımı ve İlgili Diğer Kavramlar | |
2 | Sistem ve Sistem Teorisi | |
3 | Bilişim ve Bilişim Sistemleri | |
4 | Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü | |
5 | Planlama Aşaması ve Proje Yönetimi | |
6 | Analiz Aşaması | |
7 | Tasarım Aşaması | |
8 | Yarıyıl İçi Sınavı | |
9 | Sistem Uygulaması ve Sistem Desteği | |
9 | Sistem Uygulaması ve Sistem Desteği | |
11 | Bilgi Sistemlerinde Güvenlik ve Ahlaki Boyut | |
12 | Fonksiyonel İş Sistemleri | |
13 | Organizasyon Bilgi Sistemleri | |
14 | Kurumsal İş Sistemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | |||
Var olan bir sistemin iyileştirilmesi ya da yeni bir sistem oluşturulması için sistem geliştirme yaşam döngüsü çerçevesinde gerçekleştirilmesi gereken adımları uygular. | |||
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||
Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | |||
Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Var olan bir sistemin iyileştirilmesi ya da yeni bir sistem oluşturulması için sistem geliştirme yaşam döngüsü çerçevesinde gerçekleştirilmesi gereken adımları uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |