Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sistem Analizi ve Tasarımı | YBS201 | 3 | 3 + 0 | 7,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Ecenur DEMİR |
Ders Veren | Arş. Gör. Ecenur DEMİR |
Amaç |
Bu ders, bilişim sistemlerinin analizi ve tasarımına yönelik temel kavramları öğretirken, öğrencilerin sistem geliştirme süreçlerini bütüncül bir bakış açısıyla kavramalarını amaçlar. Karmaşık bilişim sistemlerinin değerlendirilmesi ve baştan sona dizayn edilip geliştirilebilmesi için gerekli bilgi, yöntem ve teknikler ile aşinalık sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Bir bilişim sistemi geliştirme sürecinde uygulanması gereken adımların Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü çerçevesinde incelenmesi ve diğer sistem geliştirme süreç modelleri gibi konulara odaklanarak uygulamalı çalışmalar ve öğrenci sunumları ile desteklenecektir. Öğrenciler gruplar halinde gerçek hayatta kullanılan veya kullanılabilecek bir sistemi, derste anlatılacak safhaları izleyerek analiz edecek ve geliştireceklerdir. |
Ders Kaynakları |
Silahtaroğlu, G. (2014). Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliğinde Sistem Analizi ve Tasarımı. Papatya Yayıncılık
H. Gökçen (2011), Yönetim Bilgi/Bilişim Sistemleri: Analiz ve Tasarım Systems Analysis and Design, 9/E, Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 18 | 3 | 54 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,02 | |||
AKTS | 7,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Ders |
2 | Sistem Kavramı, Sistem Teorisi | Ders |
3 | Bilişim ve Bilişim Sistemleri | |
4 | Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, Sistem Paydaşları | Tartışmalı Ders |
5 | Planlama Aşaması: Problemin Belirlenmesi, Finansal, Yasal, Teknolojik ve Kurumsal Fizibilitenin Hazırlanması | Tartışmalı Ders |
6 | Planlama Aşaması: Zaman Planlaması (GANT ve PERT/CPM) | Tartışmalı Ders |
7 | Analiz Aşaması: Bilgilerin Toplanması | Tartışmalı Ders |
8 | Analiz Aşaması: Gereksinim Analizi | Tartışmalı Ders |
9 | Ara Sınav Sorularının Çözümü | Tartışmalı Ders |
10 | Analiz Aşaması: Veri Akış Diyagramları | Tartışmalı Ders |
11 | Tasarım, Uygulama ve Destek Aşamaları | Tartışmalı Ders |
12 | Sistem Geliştirme Süreç Modelleri: Doğrusal, Birleşik, Yinelemeli | Tartışmalı Ders |
13 | Çevik Geliştirme Modelleri | Tartışmalı Ders |
14 | Ödev Sunumları ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Var olan bir sistemin iyileştirilmesi ya da yeni bir sistem oluşturulması için sistem geliştirme yaşam döngüsü çerçevesinde gerçekleştirilmesi gereken adımları uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Var olan bir sistemin iyileştirilmesi ya da yeni bir sistem oluşturulması için sistem geliştirme yaşam döngüsü çerçevesinde gerçekleştirilmesi gereken adımları uygular. | - | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | 4 | 4 | - | 5 | 5 | ;
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | - | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | - | 5 | 5 | ;
Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | ;
Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | 5 | - | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 2 | 3 | 3 | 1,8 | 2,8 | 2,8 | 0,6 | 1,6 | 1,6 | - | 2 | 3 |