| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri | YBS253 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Tolga TORUN |
| Amaç |
Yazılı ve sözlü anlatım, tartışma, bireysel sunumlar gibi çalışmalar sayesinde öğrencilere yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Yazılı ve sözlü anlatım, yazılı ve sözlü iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar, sınıf içi sunumlar |
| Ders Kaynakları |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ayşegül CELEPOĞLU
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, yazılı ve sözlü anlatım | |
| 2 | İletişim Türleri ve Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 3 | İletişim Engelleri ve Algı Yönetimi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Yazılı İletişimin Temelleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Akademik ve Profesyonel Yazım Kuralları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kültür ve İletişim 1 | Tartışmalı Ders |
| 7 | Kültür ve İletişim 2 | Tartışmalı Ders |
| 8 | vize sınavı | |
| 9 | Sözlü İletişim ve Beden Dili | Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Sözlü Sunum Teknikleri | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Topluluk Önünde Konuşma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | İkna Edici İletişim ve Retorik | Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Dijital Ortamlarda İletişim | Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Kapanış | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişimin temel kavramlarını ve süreçlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Etkili iletişimi engelleyen bireysel ve çevresel faktörleri analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Akıcı, anlaşılır ve etkili sözlü sunum yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sözlü ve yazılı iletişimde etik ilkelere uygun tutum sergileyebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Topluluk önünde konuşma kaygısını yönetmeye yönelik stratejiler geliştirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |