| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | YBS301 | 5 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap, Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Musa TURKAN |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere veritabanı yönetim sistemleri ile ilgili prensipler ve konular hakkında yeterlilik kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Veritabanı Yönetim Sistemleri, İlişkisel Veritabanları ve Temel SQL sorguları |
| Ders Kaynakları |
SQL Server ve Veritabanı Programlama (Yaşar GÖZÜDELİ)
Veritabanı I /II SQL Server Uygulamalarıyla (Kurtuluş BEYAN) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Kısa Sınav 1 | 25 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 3 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 12 | 3 | 36 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Final | Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Veri, Bilgi ve Veritabanı Kavramları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Veri Saklama Modelleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Varlık İlişki Modelleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | İlişkisel Veritabanına Giriş ve Anahtarlar | Tartışmalı Ders |
| 5 | Normalizasyon | Tartışmalı Ders |
| 6 | Veri Tabanı Tasarımı | Tartışmalı Ders |
| 7 | Örnek Olay Çalışması | Vaka Çalışması |
| 8 | İlişkisel Cebir I | Tartışmalı Ders |
| 9 | İlişkisel Cebir II | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ara Sınav Sorularının Çözümü | Problem Çözme |
| 11 | MSSQL Uygulamarına Giriş (Veri tipleri, Tablo oluşturma) | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 12 | MSSQL 'de Normalize Edilmiş ve Anahtarları Aracılığıyla Bağlantılı Tablolardan oluşan bir veri tabanı oluşturulması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 13 | Temel MSSQL Sorguları I | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | Temel MSSQL Sorguları II | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| SQL komutlarını kullanabilir, İlişkili verileri sorğulama, verileri gruplayarak sorgulama, saklı yordamlar, kullanıcı tanımlı fonksiyon, sql ile programatik öğelerin kullanılması, türetilmiş tablolar kavramlarını bilir ve kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İlişkisel cebir işlemlerini yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Veritabanı normalizasyon kurallarını uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Veritabanı tasarımı gerçekleştirebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Veritabanı kavramlarını hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SQL komutlarını kullanabilir, İlişkili verileri sorğulama, verileri gruplayarak sorgulama, saklı yordamlar, kullanıcı tanımlı fonksiyon, sql ile programatik öğelerin kullanılması, türetilmiş tablolar kavramlarını bilir ve kullanabilir. | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | ;
| İlişkisel cebir işlemlerini yapabilir. | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | ;
| Veritabanı normalizasyon kurallarını uygulayabilir. | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 5 | ;
| Veritabanı tasarımı gerçekleştirebilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | ;
| Veritabanı kavramlarını hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,6 | 3 | 3 | 4,8 | 5 | 3,8 | 5 | 3,8 | 4,4 | 2,2 | 2 | 4,8 |